• Surkatt

Måste magen vara "rund" vid SD/förvärkar?

Japp, lite knepig fråga att formulera i rubriken... Så här är det: Jag sitter vaken och kan inte sova, har magknip som kommer och går, jag är inte säker på om det är just magknip eller förvärkar. Nu ligger bebis och trycker med ryggen ut på ena sidan av magen, och det brukar hon göra då och då, men nu gör det ont också. När ni får sammandragningar eller förvärkar brukar era magar blir helt runda då, eller skymtar man igenom hur bebis ligger? Hoppas ni förstår hur jag menar...

BF+2 kanske jag ska säga också...
    Tack för svar!

• Svar på tråden Måste magen vara "rund" vid SD/förvärkar?
  • elefant4

Hej

en till som sitter vaken ... när jag har sd e min mage INTE RUND! visst kan man skymta hur barnet ligger den e lite "kantig" o så :)

igångsättn IDAG!!

ME ;)

• Surkatt

Åh vad spännande! och vad härligt att få veta att du kommer få hålla din lilla idag!

Nån annan som känner igen vad jag menar? Jag har legat hela natten med ont i mage och rygg, och sned stenhård mage. Inte alls några mensvärksliknande molande smärtor utan vasst och hårt, och mer som magknip.

Hoppas hoppas hoppas

• SweetSpirit

Jag är i v.35 och när jag har sammandragningar så är inte magen rund alls. Jag känner exakt hur barnet ligger. Man kan känna rumpan puta ut ovanför naveln och hur benet ligger..

Min mage har inte blivit rund vid sd under nån av mina 3 graviditeter. Jag tror att det är olika från person till person.

Min första graviditet visste jag inte ens att det var dags, jag trodde att jag hade ätit för mycket mat för jag hade magknip under hela natten. Inga mens liknande smärtor alls, jag hade öppnat mig 6 cm när jag kom in till förlossningen och blev jätte chockad för jag trodde bara att jag var förstoppad. Så det är också jätte olika, man behöver inte ha mens värk.

Alexander -99 & Emilia -07
  • Surkatt

WEEEEEEE vad glad jag blir... hoppas att jag är som du! Det känns liksom... annorlunda... men man vågar ju inte bygga upp några förhoppningar. Men nu vet jag att det iallafall KAN vara på gång, kanske...

Tack för svar!!!

• loppisengirl

hej hej....

min mage blir mer eller mindre fyrkantig när det kommer sd/förvärkar.. haha, ser ganska komiskt ut..

• Surkatt

Ja, min ser inte heller helt normal ut när man ser att hela bebis ligger på en sida om naveln, och så är det typ tomt på andra... haha. Men man håller sej ju sysselsatt iallafall, när man stirrar och försöker sia i hur den ser ut nästa gång...

• Evangeline72

Mina sammandragningar är inte runt, de kan vara åt ena eller andra hållet beroende på var bebben ligger.

• Med Bebis

Jag har oxå så jämt men hade inte en aning om att det kunde vara sammandragningar trodde det var lillen som bara bökar runt.
    Har aldrig märkt av sammandragningarna annars.
    Haft molande värk imagen nu sen i morse Bf 4/2

Surkatt skrev 2009-01-13 13:41:50 följande:
    Ja, min ser inte heller helt normal ut när man ser att hela bebis ligger på en sida om naveln, och så är det typ tomt på andra... haha. Men man håller sej ju sysselsatt iallafall, när man stirrar och försöker sia i hur den ser ut nästa gång...
  • Surkatt

Jag tror inte att det automatiskt är sammandragningar för att det putar ut på ena sidan, ibland ligger de ju därinne och spjärnar liksom, men just när det spänner och drar och gör ont, OCH putar sådär, så känns det skönt att veta att det inte är vilda bebin som håller på att trycka sig ut genom skinnet, utan en SD eller förvärk.

• Evangeline72

Jag känner dock skillnad om det är en sammandragning eller att det bara "putar". Det känns liksom i hela magen och ryggen när det är en sammandragning. Dock buktar det ibland bara på ena sidan under själva sammandragningen.

Svar på tråden Måste magen vara "rund" vid SD/förvärkar?