• lillstrumpis

Hur ökar man spermieantalet??

Säkra tips på hur man kan få upp spermieantalet, min sambo har för lite spermier....

• Svar på tråden Hur ökar man spermieantalet??
  • humlan73

Zinktabletter ska vad jag har hört kunna öka antalet.

• Mysgos

Inga trånga kalsonger eller tighta byxor och inga varma bad eller varma duschar.

♥ (¯`°?.¸ ♥Mamma till Viktor - våran lilla segrare!!♥¸.?°´¯) ♥
  • hjärterum

äta ägg är nåt jag hört...

´´Ta var dag med ett leende.den kommer aldrig åter...``
  • underbara jag

proteiner säger vissa.

frågan är väl om det funkar.

stress påverkar negativt iaf.

• Pimpinellan

En sak man vet rent vetenskapligt funkar är att äta zink och folsyra i stora mängder. Det gjorde (och gör fortfarande min man) i 8,5 vecka efter vår första IVF som blev ICSI p.g.a väldigt få spermier och tills andra IVF:en hade antalet bra sperier gått upp med nästan 400%. Tills tredje IVF:en var antalet normalt igen.

• lillstrumpis

men hur mycket zink och folsyra törs man äta då? sambon äter en tablet vardera om dagen..kan har ta dubbelt??? isåfall samtidigt eller vid olika tillfällen??

• Pimpinellan

Två folsyra och två rena zink-minst (beror på styrkan). Maken tar allt till middagen. Folsyra går ö.h.t inte överdosera och i studien var zinkintaget långt,långt över RDI,men under en kortare period går det bra att ta så mycket zink.

• kvinna79

pimpinellan: vilken studie pratar du om, har du någon länk?

• Pimpinellan

Tappat bort länken p.g.a att hårddisken kraschade och vet inte hur jag ska få tag i den igen. Fick den av en annan tjej här på F.l,men minns ju inte vem.

• Önskan om att bli 3

Hej!
    Hoppar i här och frågar vad heter zink tabletterna och vilken Folsyra köper ni?
    Jag var inne på Apoteket och där "fanns" inga enbart zink tabl. Så snälla hjälp mig!
    Kram

• Pimpinellan

Ren zink finns i flera styrkor/varianter på hälsokosten.
    Folsyra är just den vanliga folsyran man köper på Apoteket. Mitt Val folsyra.

Svar på tråden Hur ökar man spermieantalet??