Hur ökar man spermieantalet??
Säkra tips på hur man kan få upp spermieantalet, min sambo har för lite spermier....
Säkra tips på hur man kan få upp spermieantalet, min sambo har för lite spermier....
Tror inte det går....
Zinktabletter ska vad jag har hört kunna öka antalet.
Inga trånga kalsonger eller tighta byxor och inga varma bad eller varma duschar.
äta ägg är nåt jag hört...
proteiner säger vissa.
frågan är väl om det funkar.
stress påverkar negativt iaf.
En sak man vet rent vetenskapligt funkar är att äta zink och folsyra i stora mängder. Det gjorde (och gör fortfarande min man) i 8,5 vecka efter vår första IVF som blev ICSI p.g.a väldigt få spermier och tills andra IVF:en hade antalet bra sperier gått upp med nästan 400%. Tills tredje IVF:en var antalet normalt igen.
men hur mycket zink och folsyra törs man äta då? sambon äter en tablet vardera om dagen..kan har ta dubbelt??? isåfall samtidigt eller vid olika tillfällen??
Två folsyra och två rena zink-minst (beror på styrkan). Maken tar allt till middagen. Folsyra går ö.h.t inte överdosera och i studien var zinkintaget långt,långt över RDI,men under en kortare period går det bra att ta så mycket zink.
Nikotin är inte bra
pimpinellan: vilken studie pratar du om, har du någon länk?
Tappat bort länken p.g.a att hårddisken kraschade och vet inte hur jag ska få tag i den igen. Fick den av en annan tjej här på F.l,men minns ju inte vem.
www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11872201
Kan det varit den här länken?
Nej,den känner jag inte igen. Är rätt säker att det var på svenska också.
Hej!
Hoppar i här och frågar vad heter zink tabletterna och vilken Folsyra köper ni?
Jag var inne på Apoteket och där "fanns" inga enbart zink tabl. Så snälla hjälp mig!
Kram
Ren zink finns i flera styrkor/varianter på hälsokosten.
Folsyra är just den vanliga folsyran man köper på Apoteket. Mitt Val folsyra.
Tack så jättemycket! Ska inhandla det imon!
Kram!