Hur ska vi kunna välja gudmor/gudfar?
Jag vet att man inte behöver ha gudföräldrar/faddrar, men jag vill det. Det finns bara en som jag skulle vilja lämna mina barn till om det skulle hända både mig och min sambo något och det är min syster. Men min sambo vill inte välja henne,för han inser att hans bror då kommer bli ledsen, avundsjuk/känna sig utanför...
Men om det händer våra barn något, vill jag inte att han ska ha vårdnaden, min syster litar jag på och vet att hon kan ta hand om barn.
Jag vet att att ha faddrar/gudföräldrar inte bara handlar om detta, men det är den viktigaste biten för min del (vårdnadsbiten) Iof kan man väl skriva i 'testamentet' eller liknande om hur man vill ha det för barnen...
Hur som haver, hur gör vi? Jag vill välja en av mina systrar (hon som står mig närmast) men min sambo vill det inte på grund av att hans bror då kommer bli avundsjuk typ.
Jag vill inte välja honom bara för att inte göra honom ledsen.Vad svårt detta är! Jag tycker inte att brodern är tillräckligt sympatisk, ödmjuk, mogen etc för att bli gudfar Fast han är den som stårt vårt barn närmast just nu och älskar vårt barn men jag skulle inte välja honom som vårdnadshavare.
Att ha både gudmor (min syster) och gudfar (sambos bror) är inte aktuellt, jag har också en bror och det känns lite tokigt att 'välja bort' honom (fast han är redan gudfar till en kompis barn)
Hur gjorde ni? Vad tycker ni?