• Fröken Inga

Bra alternativ till smörgåsrån

Vår lilla åttamånaders blev bjuden på smörgåsrån hos en kompis igår och äl,skade det såklart. Synd att det är så onyttigt. Finns det andra nyttigare alternativ som är lika uppskattade. Har hört att majskrokar ska vara bra. Kan man köpa dem i asiatiska butiker eller vart hittas de?

När jag ändå är igång och frågar: Kan jag ge ottilia julskinka?

• Svar på tråden Bra alternativ till smörgåsrån
  • Harrysmor

julskinkan har jag ingen aning om... salthalten antar jag att du tänker på, till en som är 8 mån. Men vi hittade majskrokar i en relativt stor ICA. Min son är snart 6 mån och älskar sina majskrokar!

• antispantis

Jag har hittat majskrokar i vanliga ica butiker. De har vart väldigt uppskattade

• Siriva

Vet inte om majskrokar kan anses mer nyttiga än smörgåsrån för en åttamånaders.
    Det finns helt neutrala riskakor också, det fungerar.

• Dinosaurien

Jag ger inte smörgåsrån till mina barn för att de innehåller sojaprotein vilket jag vill hålla dem ifrån pga allergirisken.
    Majskrokarna innehåller BARA majs, inget annat. Min son har inte fattat hur man äter dem än men annars är de toppen tycker jag. Finns inom ICA och hittar du dem inte på din ICA-affär så ska de kunna ta hem dem från centrallagret om du bara frågar efter dem!

Julskinka låter lite salt för en åttamånaders tycker jag. En liten bit gör väl inget men jag skulle inte ge så mycket av det.

• Fröken Inga

Okej vad bra då vet jag. Ingen skinka. Vårt ica var inga försäljare av majskrokar så jag får nog åka till coop nästa gång jag handlar!

• sunshine03

Fröken Inga skrev 2009-01-13 09:42:16 följande:

Okej vad bra då vet jag. Ingen skinka. Vårt ica var inga försäljare av majskrokar så jag får nog åka till coop nästa gång jag handlar!
    men fullkorns smörgåsrån (är brunt på paketen) men det kanske är onyttigt,, men det är nog lite nyttigare än vanliga smörgåsrån

jag har hört att majskrokar står vid chipsen i affärerna
  • Momme72

Majskrokar finns ofta på ICA. Men jag tycker ju att smörgåsrån är kanon... Visste inte ens att de innehöll nåt som är allergiframkallande.
    Du kan självklart ge julskinka till din åtta månaders, det är väl som med allt annat som innehåller salt, ge inga stora mängder bara!

• vidarsmamma

Majskrokar är nyttigare än smörgåsrån och mycket poppis hos de små!

I en del affärer finns de vid barnmaten och i en del vid chipsen.

Svar på tråden Bra alternativ till smörgåsrån