• MariaN

Frågor till dig som färgar håret svart!

Du som färgar håret svart:

*Vad har du för naturlig hårfärg?
    *Hur gör du med dina bryn? Målar du de svarta/mörkbruna? Eller hur stylar du?
    *Blir hårt lätt dassigt och urtvättat?
    *Jag måse köra lågbudget och tänkte färga allt hos frissan och sedan färga utväxt (och ev längder) själv, funkar det?

Väldigt tacksam för svar :)

• Svar på tråden Frågor till dig som färgar håret svart!
  • raspberryrevolution

Jag har haft svart hår, min naturliga hårfärg är guldblond.
    jag har rätt mörka ögonbryn, men fyllde i dem lite till när jag var svarthårig. kvaliten på håret var som vanligt. utväxten fixade jag själv, det var inga problem, men man måste göra det ofta, så därför tröttnade jag på det och blekte bort färgen, men oj vad slitet håret blev, det har tagit många klippningar innan allt slitet hår var borta.

• MariaN

oj blev det slitet? men det måste ju ha varit från blekingen? Vad hade du för märke på färgen du la i själv?

• romani beauty

jag har väldigt mörkbrunt hår naturligt, nästan svart. Färgar pga de grå hårstrån som börjat dyka upp. Behöver inte måla brynen nämnvärt då de ju är i rätt färg redan. Tror dock inte att bara färga utväxt är bra då det gäller svart färg på ett ljusare hår, blir nog ojämnt och urtvättat.

• raspberryrevolution

MariaN skrev 2009-01-13 09:44:05 följande:

oj blev det slitet? men det måste ju ha varit från blekingen? Vad hade du för märke på färgen du la i själv?
    Ja när jag ville återgå till min naturliga färg, som är rätt ljus, man fick bleka det i omgångar, så jag har haft alla nyanser från svart till brun och nu blont. blekningen gjordes oxå av frisör. Men utväxten köpte jag vanlig svart toning el färg på typ maxi.
  • MariaN

mhmh verkar ju vara ett mindre projekt det här..

• Ysolla

Min naturliga hårfärg är ganska mörk brunt så min ögonbryn färgar jag i typ 5 min med depends svarta färg. då blir det inte för mörkt men det passar ändå med det svarta håret.

Färgen blir inte dassig när jag tvättar men jag kör med en färg jag köper hos frissan.

Märket är Igora och det kostar 200:- men räcker till 2 gånger så det är överkommligt.

Var verkligen säker på att du vill ha det svart innan du färgar!

Det är verkligen jättesvårt att få tillbaka sin naturliga färg efter.
    Antingen får du låta det växa ut eller göra avfärgning som sliter extremt mycket.

• MariaN

Ysolla skrev 2009-01-13 10:57:20 följande:

Min naturliga hårfärg är ganska mörk brunt så min ögonbryn färgar jag i typ 5 min med depends svarta färg. då blir det inte för mörkt men det passar ändå med det svarta håret.Färgen blir inte dassig när jag tvättar men jag kör med en färg jag köper hos frissan.Märket är Igora och det kostar 200:- men räcker till 2 gånger så det är överkommligt. Var verkligen säker på att du vill ha det svart innan du färgar!Det är verkligen jättesvårt att få tillbaka sin naturliga färg efter. Antingen får du låta det växa ut eller göra avfärgning som sliter extremt mycket.
    mhm.. ja grejen är ju den att jag färgar alltid håret i någon färg.. just nu har jag rött.. men jag har haft väldgt mörkt brunt.. och det gick bra.. mitt störta bekymmer är nog hur jag ska få till mina bryn :P
  • raspberryrevolution

du kan ju färga ögonbrynen med, så slipper du måla dem varje dag

• MissOsbourne

Jag färgar svart men jag har jättemörkbrunt i vanliga fall och det är jättelätt tycker jag.Svart färg sitter ju som berget och jag tycker inte det blir dassigt alls.Alltid när jag gjort andra misslyckade färgningar, avfärgat och försökt få det rött osv slutar det alltid med att jag slänger i den svarta för den funkar alltid.Räddaren i nöden...=)

• MariaN

raspberryrevolution skrev 2009-01-13 11:08:44 följande:

du kan ju färga ögonbrynen med, så slipper du måla dem varje dag
    hehe jo men jag har typ inga bryn, inga strån.. jag måste måla dit dom.!
  • MissOsbourne

Då köper du en jättemörkbrun penna eller svart.Jag kör svart...=)

• MariaN

mm får nog investera i en sån då..

• rocketqueen

Jag har haft svart hår, har riktigt mörkt brunt nu. Tonar en nyans mörkare än min egen hårfärg. Att måla brynen med en skugga + borste tycker jag ser mycket mer naturligt ut än att måla med penna. Svart hår är inga problem att underhålla för det mesta, så bara kör på om du vill!

Min skönhetsblogg: rocketqueens.blogg.se
  • MariaN

rocketqueen skrev 2009-01-13 12:41:30 följande:

Jag har haft svart hår, har riktigt mörkt brunt nu. Tonar en nyans mörkare än min egen hårfärg. Att måla brynen med en skugga + borste tycker jag ser mycket mer naturligt ut än att måla med penna. Svart hår är inga problem att underhålla för det mesta, så bara kör på om du vill!
    mhm.. vad skulle du säga att man ska ha för färg på brynen till svart hår? jag tror att svarta bryn på mig skulle se väldigt hårt ut..
Svar på tråden Frågor till dig som färgar håret svart!