• gina2012

Renovering av badrum. (Hyresrätt.)

Hyresvärden håller på att renovera mitt badrum sedan 2,5 månader..Det går fruktansvärt långsamt tycker jag. Hur lång tid har det tagit för er när ni fått badrummen renoverade? Hur lång tid tar det för en sk primer att torka? Och har ni fått ngn ersättning från hyresvärden efterråt? (Badrummet är ca 3kvm.)
    /S

• Svar på tråden Renovering av badrum. (Hyresrätt.)
  • FamiljenEriksson

Vårt badrum var klart på 4 dagar Och då lyckades ändå hantverkarna klanta sig en hel del på vägen...

• gina2012

Okej.. Vårt badrum hade en stor fuktskada så de fick först riva allt sedan ha en avfukningsmaskin på dygnet runt i tre v. Sedan kan man ju tycka att det inte ska ta så lång tid men det har inte hänt ngt på 1,5 mån...

• FamiljenEriksson

För oss tog det: en dag för att ta ut allt och riva. En dag för att lägga in nya tapeter. Två dagar innan alla rörmokare och hantverkare fxat vatten och el...

• CosmicCat

Vår badrumsrenovering tog drygt 6 veckor. Vi fick hyresreduktion under perioden med följande procentsatser. -40% den tid vi var utan WC och dusch, -20% då vi hade WC men ingen dusch och -10% då störande renovering pågick i angränsande lägenheter.

Vad jag har hört så är den "vanliga" tiden ett stambyte pågår ca 5-8 veckor.

• gina2012
    Svar på #4
    Det låter ju bra:) Vet att vi kommer få ngn slags ersättning men inte vad. En väninna till mig fick 200:- för 2 mån renovering. Så din hyresvärd är nog generös:)
  • Grodan

Hej. Tycker att du skall rådgöra med hyresgästföreningen om du är medlem där. Mvh Theres

Svar på tråden Renovering av badrum. (Hyresrätt.)