• Anonym (Ont)

Jag får mer mensvärk av att använda tampong. Varför?

Jag använder mycket hellre tampong än binda men upplever att jag får mer mensvärk när jag gör det. Vad kan det bero på och finns det någon mer som känner så?

• Svar på tråden Jag får mer mensvärk av att använda tampong. Varför?
  • Anonym

Sätter du tampongen rätt? och har du rätt storlek?

• Fru T

ja får me mer mensvärk av tampong vet ej varför det är så men använder alltid binda så fort ja är hemma...

Åh vad jag längtar
  • Anonym (Ont)

Jag använder oftast normal-storleken, men i början och i slutet räcker det oftast med den lilla storleken (använder ob). Ibland behövs den större (rosa) när jag blöder massor.

Sätter in rätt gör jag iallafall vad jag vet, känner inte av tampongen när det sitter inne men mensvärken blir värre oavsett storlek på tampongen.

• Anonym (ont /kramp)

Undrar också varför? Får också mer värk och ibland kramp i slidan. Och ibland får jag sån hemsk kramp när jag ska ta ut tampongen att det verkligen är svårt att dra ut den. Men jag vill trots allt inte ha binda, tycker känns kladdigt och äckligt.

• Anonym (Ont)

Anonym (ont /kramp):

Jag klarar inte av att använda tampong när det gör ont utan måste direkt ta ut den då. Har alltid haft extrem mensvärk och klarar inte av det blir värre. Spyr och får frossa.

• Barbabok

Sån blir jag med, fast mer nu än när jag var yngre, då gick det bra konstigt nog. Använder inte tampong alls numer pga det. 

Jag är med parvel
Svar på tråden Jag får mer mensvärk av att använda tampong. Varför?