Jag rekommenderar att du använder silon eftersom du har sår. När du tvättar barnet från bajs så ska du torka med handdukstork UTAN värme i lägsta hastighet använd inte papper. Du ska torka från avstånd. Sedan smörjer du in. Du varvar att smörja in med Silon (apotek), Wiledas calendula zinkpasta (coop forum) och acos zinkpasta (apotek). Lufta så mycket som möjligt och byt blöjan omedelbart så fort det är bajs i den.
Det är en hel vetenskap att läka blöjutslag. : )
Rodnad, eksem - inotyol, bepanthen, wileda calendula zinkpasta
Sår, vätskande - Silon, Zinkpasta
Torrt- Mandelolja, bepanthen, sesamolja, rapsolja, AD droppar.
När du luftar kan du tänka på att göra det medans du ammar. Du öppnar blöjan på ena sidan och viker bort den från rumpan.
När du annars sätter på blöjor är det viktigt att du tänker på att inte sätta åt för hårt så att den luftar lite.
Ren zinkpasta är uttorkande och kan inte användas hela tiden det är därför extra viktigt att du tänker på att varva.
Inotyol kan fungera vid rodnader och dylika utslag osv men jag säger silon för den fungerar bättre för ditt ändamål. Prova dig fram.
Det här är anledningen till att jag använder mig av EC light. Min son fick utslag på det sättet som du beskriver utslaget.