• blivandebondhustru

Hur mycket bensin drar Volvo 855 och V70?

Är i färd med att köpa en hundbil.
    Har funderat på Volvo 855 och V70 ( ej de nyare V70) och det är ju rymliga bilar som man får plats med burar och diverse andra hundgrejer i.
    Vill gärna veta hur myket bensin dessa bilar drar. Jag tyckre om att gasa, men det gör jag ju inte med hundarna i bilen utan då blir det verkligen eco-driving så den bör väl inte dra allt för mycket då va?

• Svar på tråden Hur mycket bensin drar Volvo 855 och V70?
  • emeliesmamma

du får nog räkna med nästan 0,7 upp till 1 liter milen blandad körning. lång körning ligger det på ca 0,6-0,7 l. beror ju lite på men ca iaf.

• Cia o krabaten

Blandad körning, ca 3mil/dag varav 2mil var motorväg med ca 90km/h och resten stadskörning så kunde jag köra 64mil på 62L med V70 -00.

• lillatuss74

i somras var vi på semester med vår 855-94 o då tog den 0,83 från norrbotten ner till sthlm och har automat på min.
    samt fullastad bil.
    var klart nöjd med förbrukningen.

• blivandebondhustru
    Svar på #3
    Oj! det var ju inte farligt för en Automatare.
    Jag vill ha manuell eftersom att jag inte kan köra automat för fem öre så då lär ju bensinförbrukningen bli lite mer lättsam.
    Bilen kommer ju inte att gå så mycket långmil, utan mest till och från brukshundsklubben en si så där tre-4 kvällar i veckan. Kommer nog även att använda den bilen när jag åker hem till Dalarna och hälsar på men det blir ju inte så ofta den får gå långt så man får ju ta lite hänsyn till tankmätaren då
Svar på tråden Hur mycket bensin drar Volvo 855 och V70?