• mysis123

ivf ett försök privat

hejsan e de många här som har lyckats på första försöket?
    vi tänkte gå privat o bara ta en gång...e de dumt? e de nån av er som valde ett försök o lyckades?

• Svar på tråden ivf ett försök privat
  • Arien

Vi har ju "pratat" i en annan tråd så jag kanske redan sagt detta...men vi lyckades på första frysförsöket (som ju "ingår" i första försöket). I väntan på landstingskön kan det ju vara värt att göra ett privat försök om man har råd. Det skulle jag definitivt ha gjort med facit i hand.

• mysis123

Arien skrev 2009-01-13 16:22:34 följande:

Vi har ju "pratat" i en annan tråd så jag kanske redan sagt detta...men vi lyckades på första frysförsöket (som ju "ingår" i första försöket). I väntan på landstingskön kan det ju vara värt att göra ett privat försök om man har råd. Det skulle jag definitivt ha gjort med facit i hand.
    jo de känns som de men man vill ju så gärna lyckas..va de frys försök de första? de e väl inte vanligt`?
  • Dimitra

Chansen att lyckas vid ett försök är ca 35 %, av de så blir ca 25 % MF eller X. Chansen att lyckas inom 3 försök ligger på ca 75 %.

Källa: Fertilitetsguiden.nu

The Dimitra universe.
  • mysis123

Dimitra skrev 2009-01-13 16:33:25 följande:

Chansen att lyckas vid ett försök är ca 35 %, av de så blir ca 25 % MF eller X. Chansen att lyckas inom 3 försök ligger på ca 75 %.Källa: Fertilitetsguiden.nu
    oj de va inga roliga odds
  • Dimitra
    mysis123 skrev 2009-01-13 16:35:40 följande:
    oj de va inga roliga odds
    Nä visst är det inte
    The Dimitra universe.
  • Arien

mysis123 skrev 2009-01-13 16:30:40 följande:

Arien skrev 2009-01-13 16:22:34 följande:
    jo de känns som de men man vill ju så gärna lyckas..va de frys försök de första? de e väl inte vanligt`?
    Vi gjorde en äggplockning sommaren 07 och fick ett ägg tillbaka. Den graviditeten slutade i MA. Vi hade tre ägg i frysen och det första som sattes tillbaka resulterade i vår dotter. I varje försök ingår ju både färskförsöket och eventuella frysförsök.
  • Dimitra
    Arien skrev 2009-01-13 16:41:05 följande:
    I varje försök ingår ju både färskförsöket och eventuella frysförsök.
    Inte på alla kliniker.
    The Dimitra universe.
  • Arien

Dimitra skrev 2009-01-13 16:42:06 följande:

Inte på alla kliniker.
    Felforumelerat av mig. Jag menade egentligen att de båda är ett resultat av "första försöket" dvs. första äggplocket, men det är ju helt sant att det är irrelevant eftersom man på vissa kliniker får betala för frysförsöken och jag antar att TS med första försöket menade det första försöket man betalar för...
  • Dimitra
    Arien skrev 2009-01-13 16:55:44 följande:
    Felforumelerat av mig. Jag menade egentligen att de båda är ett resultat av "första försöket" dvs. första äggplocket, men det är ju helt sant att det är irrelevant eftersom man på vissa kliniker får betala för frysförsöken och jag antar att TS med första försöket menade det första försöket man betalar för...
    Aha På "min" klinik är första betalförsöket = utfört ET. Vid varje ET är det i snitt 35 % chans till graviditet.
    The Dimitra universe.
  • mysis123

Arien skrev 2009-01-13 16:55:44 följande:

Dimitra skrev 2009-01-13 16:42:06 följande:
    jo ja mena de första försöket men alltid intressant o veta annat.
    vilken tur att ägget fäste ändå fast förstås skit att de blev missfall. har ni tänkt ta ut dom andra äggen? de kostar väl att ha dom frysta o e dom befruktade då? kanske dum fråga
Svar på tråden ivf ett försök privat