Får man äta "rå" falukorv?
Jag står och skär falukorv och håller på att dö av lust att ta en "rå" skiva. Får man det? Den är ju rökt?
Jag står och skär falukorv och håller på att dö av lust att ta en "rå" skiva. Får man det? Den är ju rökt?
Varför ska man inte få det...???? Hur tänker du när du funderar på det?
Tänker som om vakumförpackade pålägg tror jag. Att de helst ska vara helt färska...
Helt okej!
Jag har hållit mig borta från rå korv under min gravidtet. de finns de som hänsvisar till kostråden och säger att det är ok då den är tillagad innan men av veliga skäl har jag undvikit då den för mig är rå Man tolkar råden från SLV lite olika ibland har jag märkt.
Hrm, för rökt skinka osv är ju faktiskt okej....
Får häva suget med en bit färsk kokt skinka istället. Det är ju typ saltet jag vill åt tror jag...
Jag jobbar med färskvaror och stötet på såna frågor ibland. Visst kan du äta rå falukorv. :)
Den är som du säger redan färdigkokt bara till att värma o ätas egentligen.
oj oj har ätit rå falukorv i massor när jag väntade sonen ingen fel på honom
JadeVoong skrev 2009-01-13 16:38:54 följande:
Men gud så gott det är med rå falis när man står och lagar den.
Jag brukar äta rå falukorv och är väldigt nojig med vad jag äter Den är väl kokt innan. Inte rå
Hmm haha nu skrev jag ju jag brukar äta rå.. menar ostekt då, för rå kan den ju inte vara om den e kokt
Innan jag var gravid kunde jag äta rå falukorv på mackan med lite senap på.
Mmmm va gott.. har glömt av det under grav
Oj, jag äter "rå" falukorv som pålägg på mackor.
Har aldrig ens reflekterat över det, ser ingen skillnad på det och vanligt smörgåspålägg liksom..
Den är inte rå , korvsmeten är kokt. Ät