-
-
Svar på tråden Hur är det med blöjor i Bulgarien? Någon som vet????
-
Klart det finns blöjor! Hur tror du deras egna barn kissar och bajsar?
-
Fast...jag skulle nog ta med mig egna ändå. Var i Bulgarien förra sommaren och standarden var inte så väldigt hög. Finns säkert de vanliga märkena eller engelska, iallafall på turistorter men de kan ju vara lite dyrare....
-
Pellinell: Jo, det fattar jag med!!! Jag var väl otydlig, finns det svenska märken där nere? Fanns ingen anledning till att vara sarkastisk!!
Barbaqueen: Tack! =0) -
Vassegod!
Ha det så kul på resan! -
Jag var i Albena för 10 år sedan, då fanns det svenska blöjor på Ving-hotellet. Kolla med din resebolag de borde kunna svara på det. I butikerna fanns det inte mycket att handla då men det har väl ändrats på 10 år kan man tänka.
-
TS: Ärligt talat, jag tolkade faktiskt din fråga som huruvida det ens fanns blöjor att köpa, det kunde ju ha varit så att du trodde att deras barn kissade i tygstycken eller att alla bulgarer använder tygblöjor eller att de praktiserar blöjfria barn från första stund. Att vara sarkastisk föll mig aldrig in.
Men svenska blöjor är faktiskt inte det enda barn kan ha... jag är alldeles övertygad om att det finns mängder av bulgariska blöjor som ditt barn mår precis lika bra av. Så vill du ha mitt råd: låt bli att släpa på blöjor och lita förtröstansfullt på att bulgarerna kan tillhandahålla sådana för ditt barn.