• FrökenCola

vilken räknare till matte A & B?

jag studarer matte på distans och träffar därför inte min lärare mer än vid provtillfällena.

jag minns inte vilken räknare han sa att man bör ha när man ska läsa matte a och b.
    bara att han rek texas.

någon som vet vilken man behöver?
    och var köper man en sådan?
    jag bor i örebro...

• Svar på tråden vilken räknare till matte A & B?
  • Mrs Cykel

Pratar du om gymnasiematten? I sådana fall kan jag inte tänka mig att du behöver någon grafritare eller annan avancerad miniräknare, utan det borde räcka med en "vanlig".

• FrökenCola

Mrs Cykel skrev 2009-01-13 18:52:34 följande:

Pratar du om gymnasiematten? I sådana fall kan jag inte tänka mig att du behöver någon grafritare eller annan avancerad miniräknare, utan det borde räcka med en "vanlig".
    ja precis på gymnasie nivå läser jag....
  • FIA1

När jag läste Matte A och B, skulle vi använda oss utav grafräknare, med det beror på vad det är för typ av inrikting på mattekursen. Jag läste den vetenskapliga matten.

• FrökenCola

FIA1 skrev 2009-01-13 22:33:36 följande:

När jag läste Matte A och B, skulle vi använda oss utav grafräknare, med det beror på vad det är för typ av inrikting på mattekursen. Jag läste den vetenskapliga matten.
    hm okej.. jag läser ingen inrikning alls.. läser på komvux
  • tokthez

Till matte A behöver du ingen grafräknare, det är en väldigt liten del av kursen som handlar om det. Men vad jag har förstått så behövs det till matte B.
    Har läst matte A på komvux och har nu börjat matte B, vi använder böckerna matematik från A till E, har ni dessa böcker behöver du nog en räknare som klarar grafer.

• LillaMysan

Vi läste tillsammans med komvuxelever på gymnasiet och då hade alla Texas TI82. Det är den enklaste modellen som ändå räcker (och billigaste! )

• LillaMysan

Kolla på blocket eller Tradera istället för att köpa en ny så kommer du lite billigare undan

Svar på tråden vilken räknare till matte A & B?