• Smileyclown

ngn som varit med om ngt liknande efter avslutad pergo kur?

jag avslutade en dubbeldos pergo den 27/12 o kan ev haft ÄL runt omkring den 2-4/1 (hade då grymt ont i magtrakten o äggstockarna)
    har ätit pergo ngr omgångar förut o alltid då fått mensen på dag 28-29. denna gång vaknade jag på morgonen den 12/1 o hade fått blödning alltså redan på dag 25 i cykeln. det konstiga var då att jag bara blödde på måndagen o sen inget mer.det var inte så mycket blod som kom heller. idag har jag ont på sidorna av brösten o det vänstra är lite större än vanligt.
    någon som varit med om det samma då ni ätit pergo? är det vanligt att man får sådana här sk mellanblödningar? saken är den att jag ätit dessa tabletter i 6 omgånger under ett års tid o aldrig varit med om ngt liknande förut. tycker det är konstigt oxå att jag får ont i brösten utan att ha mensen....
    ngn som vet??

• Svar på tråden ngn som varit med om ngt liknande efter avslutad pergo kur?
  • Treasures

Gravid? Man kan ha ofarliga blödningar i början av graviditeten. Nidationsblödning? Hoppas, hoppas!

Varför är det så svårt?
  • Smileyclown

tror du det...
    det är e sån tanke jag försöker avstyra mig ifrån då vi har försökt så länge nu och alltid fått bakslag.
    det hade ju varit så underbart om vi äntligen kunde få till det till slut!
    tänkte jag tar ett grav.test till helgen om ingen mens dykt upp.
    jag får leva på hoppet till dess

• Treasures

Då hoppas jag tillsammans med dig, har själv BIM i helgen med och för första gången får jag vänta på allvar då jag haft ÄL och myst i samband med den!

Varför är det så svårt?
  • jennyHI

jag har haft ngt liknande. jag åt då clomid den 3:e december till den 7:e december. alldeles efter äl började jag få ont i brösten och i ryggen. Detta brukar jag få fram till mens, sedan brukar det gå bort. Jag fick mens som jag tyckte kom en vecka för tidigt, men tror i alla fall inte det var nidblödning för den varade en 3-4 dagar, sedan hade jag spottings ett par dagar. Än idag har jag ont i brösten och i ryggen. Det är nu 16 dgr sedan äl och jag har haft som stickningar och molvärk. Tempen började gå upp i och med att blödningen började den 24 december. Jag var hos läkare på fredagen då dem tog test, och det var negativt på blod provet, så själv har jag inga förhoppningar alls. Jag tror bara att kroppen har bestämt sig för att jävlas ännu mer med mig än vad den gjort hittills.

• nallebusig

jga fik mens på dag 25 andra enkelkuren..

• Smileyclown

men då hade du mens sen då oxå el?

jag har bara haft den där lilla blödningen i måndags o sen inget mer. däremot tycker jag körtlarna i brösten är mer ömma o svullna nu...vet inte vad jag ska tro.känner mig lite febrig oxå så kanske håller jag på att bli sjuk istl

håller de STORA tummarna för oss i helgen nu då Treasure!!

• Treasures

Smileyclown - Det gör vi verkligen! Jag var helt stensäker på att jag fått mens under träningen idag, för det gjorde så ont i magen, men inte nåt än så länge i alla fall.

Varför är det så svårt?
  • Smileyclown

ännu har ingen mens dykt upp men jag är för feg för att våga ta ett grav.test.
    en ngt dum fråga men,måste bröstvårtorna bli blå/lila för att man ska va gravid jag har fortfarande ömmande bröst men inga mer synliga blodådror osv som jag oxå hört att man kan få. jag mår inte illa heller för den delen. har kännt mig torr i munnen de senaste dagarna o är även tröttare än vanligt men detta kan ju även vara en önskad inbillning.
    det känns inte helt ok att gå runt o ha ont i brösten så här länge....

• Treasures

Jag har inte heller fåt mens än, men testade igår och det var negativt. Jag har alltid ont i brösten från ÄL till mens.

Varför är det så svårt?
  • Smileyclown

tog ett test igårkväll o även nu på morgonen o fick ett härligt plus båda gångerna! kan knappt tro det är sant. efter mer än över ett års pergotime knaprande har man blivit så van att det alltid är -.både jag o sambon har varit så inställda på att det är IVF som vär aktuellt för oss att. är så underbart glad!! hoppas nu vi får behålla detta lilla frö.
    ett stort varmt lycka till till alla ni andra nu!

treasures:hur har det gått för dej?

• Treasures

Grattis Smileyclown!

Här blidde det inget mer än mens, men ag är glad över att jag fick ÄL....det har ju inte hänt så ofta. Nu hoppas jag på att det håller i sig och att sista pergokuren fungerar den med.

Varför är det så svårt?
  • nnnn

Hej, var lite nyfiken och gick in och läste vad ni skrivit.

Smileyclown: Ett jätte stort grattis, jag vart riktigr glad för din skull, ( lite för min egen ochså du ger mig hopp)
    Hur länge hade ni försökt innan pergon?

• nnnn

Hej, var lite nyfiken och gick in och läste vad ni skrivit.

Smileyclown: Ett jätte stort grattis, jag vart riktigr glad för din skull, ( lite för min egen ochså du ger mig hopp)
    Hur länge hade ni försökt innan pergon?

• MissKaos
    Smileyclown skrev 2009-01-20 05:04:42 följande:
    tog ett test igårkväll o även nu på morgonen o fick ett härligt plus båda gångerna! kan knappt tro det är sant. efter mer än över ett års pergotime knaprande har man blivit så van att det alltid är -.både jag o sambon har varit så inställda på att det är IVF som vär aktuellt för oss att. är så underbart glad!! hoppas nu vi får behålla detta lilla frö.ett stort varmt lycka till till alla ni andra nu!treasures:hur har det gått för dej?
    GRATTIS!

Vi fick oxå vårt + när hoppet kändes "ute" hade ätit Pergo i ett år, och skulle få tid till Repro vilken dag som helst. (slutade med P för jag mådde så dåligt av dom) Och så *poff* började jag må ila ochhade ont i brösten.
    Och nu sitter jag här och surar för bebisen inte vill komma ut

LYCKA TILL! Underbart att höra
    (¯`°?.¸ ღ♥100 elefanter kan inte ha fel: Var gravid i 2 år!♥ღ¸.?°¯)
  • Smileyclown

Tack så hemskt mykt allihopa o,GRATTIS till dej med MissKaos!
    Hur långt gången är du?
    Ringde BM o fick en tid för inskrivning den 20 feb. Herregud! det är ju jättelänge kvar ju. jag kommer säkert ta x antal test till innan det bara för att vara riktigt säker på att jag är gravid fortfarande
    nu när man äntligen fått sitt efterlängtade plus efter all denna strävan börjar man nästan fundera på om det är ngt fel eftersom det helt plötsligt tog sig..den eviga optimist som man är...hrmf..

nnn;vi har försökt i nästan 2 år varav det sista var under pergotime behandling.efter att jag slutat med mina p-piller kom mensen väldigt oregelbundet,kunde gå 60 dagar emellan.
    hur länge har du ätit?

kram!

• nnnn

Jag har försökt bli gravid sen december 2006, vi har precis börjat utredning. men jag tror att det kommer blir pergoime för mig.

Önskar dig all lycka med din lilla bebis!

• Piggelin72

Smileyclown - wow Jättegrattis... härligt!!!!

• MissKaos
    Smileyclown skrev 2009-01-21 05:54:11 följande:
    Tack så hemskt mykt allihopa o,GRATTIS till dej med MissKaos!Hur långt gången är du? Ringde BM o fick en tid för inskrivning den 20 feb. Herregud! det är ju jättelänge kvar ju. jag kommer säkert ta x antal test till innan det bara för att vara riktigt säker på att jag är gravid fortfarande nu när man äntligen fått sitt efterlängtade plus efter all denna strävan börjar man nästan fundera på om det är ngt fel eftersom det helt plötsligt tog sig..den eviga optimist som man är...hrmf.. nnn;vi har försökt i nästan 2 år varav det sista var under pergotime behandling.efter att jag slutat med mina p-piller kom mensen väldigt oregelbundet,kunde gå 60 dagar emellan. hur länge har du ätit? kram!
    Jag tror jag tog TRE tester..

JAg är på BF+12, så man kan väll säga att jag är riktigt trött på att vara gravid nu..
    (¯`°?.¸ ღ♥100 elefanter kan inte ha fel: Var gravid i 2 år!♥ღ¸.?°¯)
Svar på tråden ngn som varit med om ngt liknande efter avslutad pergo kur?