• Nynne

Domningar i arm och ansikte (2:a trimestern)

Idag fick jag domningar i högerarm och högra delen av ansiktet. Det började med flimmer på ena ögat, jag förlorade periferiseendet men detta försvann när jag ätit lite o höjt blodsockret, som jag då trodde det var. En timme senare kom domningarna som varade 15-20 min. Finns det någon annan som haft liknande symtom? Jag drog en vild gissning på att bebis nu i vecka 17 är så stor att den kan klämma lite på en nerv som orsakade domningarna. Någon?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-29 11:55
    Äntligen har jag fått reda på vad det är. Jag har migrän utan huvudvärk. Migrän föregås av sk aurasymtom där typiska symtom är just stickningar, fläckvis synförlust, flimmer. Däremot mina domningar är väldigt sällsynta men förekommer, liksom hallucinationer.

Märkligt, migrän utan huvudvärk liksom :D

• Svar på tråden Domningar i arm och ansikte (2:a trimestern)
  • joli81

Nerverna till arm och ansikte kommer ut mellan nackkotorna så bebisen kan inte komma åt att trycka där.
    Domningarna kan bero på att du tex är mkt spänd i nackmuskulatur, är du stressad eller har dålig hållning?
    Om domningarna kommer igen skulle jag kontakta läkare.

• Nynne

OK, tack. Jag har inte känt av det mer och nu när jag tänker på det så har jag haft en period med riktiga hästpass :( Dags att varva ned lite..

• joli81

Ja varva ner och ta det lugnt nu, kroppen behöver det!
    Lycka till med graviditeten!
    /sjukgymnasten =)

• Nynne

Jag puffar tråden lite med frågan om alvedon hjälper mot migrän? Jag har fått aurasymtom vid ett par tillfällen utan huvudvärk och läkaren rekommenderade mig att ha medicin hemma om migränen även skulle innehålla huvudvärk. Det verkar dock som att alla migränmediciner inte rekommenderas till gravida på ett eller annat sätt. Alvedon känns ju klassiskt och bra, fungerar det?

Svar på tråden Domningar i arm och ansikte (2:a trimestern)