• Saifos

bvc i malmö

Jag har BF nu i veckan och fr.o.m 1 januari ska/kan man välja vilken barnavårdcentral man vill gå till. Bor i Malmö, vid Drottningtorget ungefär och tillhör Grankotten (tror jag den heter) på Värnhem. Är dock inte säker på att jag vill gå där. Är nyinflyttad så jag vet inte vilken som är bra. Jag vill eftersom jag knappt känner någon i stan gärna gå i mammagrupp, men som jag förstår det finns det på alla?
    Någon av er som redan är föräldrar i Malmö som har tips på vilken jag ska uppge att jag vill tillhöra, det ska man göra på förlossningen nämligen....

• Svar på tråden bvc i malmö
  • goldensea

Vilken valde du? Har själv försökt att googla men får inte så mkt info om de olika.

• Saifos

Capio, vid Hansa. Jag visste inte alls vilken jag skulle välja så jag tog den närmaste. Är hittills nöjd, men nu är ju bara min lilla dotter 3 veckor.Men jag har en jättegullig sköterska. Fick ingen info alls om vilken som var bra...

• Lincon

Vi går på Capio, tycker de är bra, men jag vet ju inte heller om någon annan

• goldensea

Jag bor ju i Kristineberg (Oxie) och tror att min närmnsta är Lindens i Lindängen där jag går på mvc. Vill ju dock kolla vad det finns för alternativ innan jag bestämmer mig för den bara för att jag går där nu. Oavsett var jag går så kommer jag att få köra bil dit.

Hade hoppats på att hitta någon tråd om det här med en massa tips men det var svårare än jag trodde.

2-0 till capio än så länge då.

• goldensea

Hrmpf, menade närmsta..

• klurifax

goldensea skrev 2009-02-12 23:46:55 följande:

Jag bor ju i Kristineberg (Oxie) och tror att min närmnsta är Lindens i Lindängen där jag går på mvc. Vill ju dock kolla vad det finns för alternativ innan jag bestämmer mig för den bara för att jag går där nu. Oavsett var jag går så kommer jag att få köra bil dit.Hade hoppats på att hitta någon tråd om det här med en massa tips men det var svårare än jag trodde.2-0 till capio än så länge då.
    Ett argument till för Capio är att det är trevligare shopping där än vid någon anna bvc i Malmö.. men det kan ju bli dyrt. Själv gick jag nånstans vid kronprinsen när jag bodde i malmö.
Svar på tråden bvc i malmö