• Pochahontas

"Vägra-vinter-fest" = Sommarfest mitt i vintern för 10åringar... Hjälp!

Har tagit mej vatten över huvudet känner jag... Jag lovade i ett svagt ögonblick min tioåriga son att han skulle få ha en vägra-vinter-fest nu i vinter... Nu börjar han fråga när vi ska ha den. Och jag har total hjärnsläpp!

Vad sjutton ska jag hitta på? Vad kan man ha för kul aktiviteter? Mat? Musik? Lite kul inbjudan? Det står verkligen helt still!

Jag hoppas på att få lite tips och idéer från er så jag kan genomföra festen...

Använd Google, för sjutton!!! www.google.se
  • Svar på tråden "Vägra-vinter-fest" = Sommarfest mitt i vintern för 10åringar... Hjälp!
  • UmeåElin

Till en sommarhajk vi en gång hade med scouterna hade vi samma tema, vi skruvade upp elementen så det var VARMT i ett av rummen, vi klädde oss självklart i sommarkläder, drack saft med sugrör och hade "nätlock" över kakfatet för att hålla flugorna borta Vi gick ut och hade vattenkrig (i frusen form) och lyssnade på sommarplågor på cd.

I övrigt så behöver du nog inte planera in så mycket, det är sammanhanget och de små detaljerna som gör det. Att ha kul ihop klarar de oftast bra själva.
    De kan ju alltid se någon somrig film typ Sunes sommar eller så, det tar ju lite tid.

• vivianne

Hawaii-tema känns väl somrigt! Barnen kan klä ut sig i hawaii-skjortor, solglasögon, shorts osv. Bor ni med trädgård/uteplats kan ni ju skicka ut någon att grilla (men äta inne). Grillning är sommar för mig . Ett somrigt bål med rosa sugrör. Glass i strut till efterrätt.

Bygg en liten midsommarstång, sätt i julgransfoten och dansa kring den. Gör blomgirlanger av papper. kanske en palm eller två (man kanske kan göra av papper...)

• Mamselito

Fortsätter på Viviannes- den här leken/dansen under en stång som blir lägre och lägre. Ta in lite sommarmöbler och ett parasoll. Blås upp en lite pool och lägg i cellofan (vatten för den vågade).

• bettanxxx

Vilken underbar idé! Jag tänkte att man kan måla med vattenfärg direkt på fönstren, en strand, en sol...etc. Lycka till!

Svar på tråden "Vägra-vinter-fest" = Sommarfest mitt i vintern för 10åringar... Hjälp!