LAV0LINA skrev 2009-01-15 19:05:47 följande:
Min bm avrådde mig från detta (jag ska på SPA i slutet av feb, kommer då vara i v 35) eftersom det kan sätta igång förlossningen.Men det kanske beror på att jag kommer vara så pass långt gången?Passar på att låna tråden och fråga dig lite om massage..Om stället man ska till inte har nån speciell behandling för gravida är det kanske svårt att få helkroppsmassage (jag menar, jag kan ju omöjligt ligga på mage i v 35 - det kan jag inte ens nu).Lerinpackningar eller sånt, är det nått som fungerar för en som kommer vara jättegravid??
Ja det är bäst att du hör med dom först. Vissa massörer har "gravidmadrasser", dvs madrasser med hål för magen =)
Men annars kan det bli svårt att få helkroppsmassage. däremot alvkropp, dvs rygg (där man oftast är som tröttast) går jättebra. Vi lärde oss att ge sittandes massage till gravida. Jag har själv fått ett presentkort på spa nu, men väljer att vänta tills min bebis är född, vilket förhoppningsvis blir snart. är på BF-5 idag.
Sen så snart bebis kan vara utan mig i 2 timmar, så ska jag passa på att skämma bort mig, med just lerinpackningar =)
Jag har ingen egen erfarenhet av hur det skulle vara bra eller dåligt för bebisen i magen. Men min bm sa att det går jättebra, att man ska passa på att skämma bort sig så mkt som möjligt under graviditeten =) men samma skulle jag rekommendera där, att alltid tala om att du är gravid, när du bokar tiden.