• TRIICANA

En fin 3 rättersmiddag! Tipsa mig..

Jag vill gärna göra något för min sambo. Han har gjort så mycket för mig och jag har varit dårligt på att visa kärleken. Kan någon tipsa om en god 3-rätters middag? Alltså förätt,varmrätt och efterätt.. gärna något med kött...

• Svar på tråden En fin 3 rättersmiddag! Tipsa mig..
  • shela

En god förrätt är Créme Nignon, alltså ärtsoppa gjord på gröna ärtor. Låter kanske inte mycket för världen, men är enkelt och riktigt supergott. Man kan servera den i små fina glas. Recept finns på nätet, bara googla.

• RonjaMimmi

På nyår så hade jag och min sambo "toasts" till förrätt (toastbröd med creme fraiche, rödlok, rom m.m.), porterstek till varmrätt och vit chokladpannacotta till efterrätt. Allt var jättegott!

• TRIICANA

okwj,allt låter smaskigt.. någon som kan tipsa om oxfile eller något med?? villgärna ha massor med förätt och efterätts recept också.. gärna pannacotta,sorbeter osv..

• annzah

På nyårsafton åt jag, mamma och pappa en jättefin, delvis lyxig och delvis enkel trerätters.

Till förrätt hade vi hummer, bara enkel som den var med vitlökssmör och bröd. Till varmrätt stekt oxfilé med hasselbackspotatis, sallad och kantarellsås, och till efterrätt vaniljglass med hallon.

Otroligt gott och krävde inte för mycket tid i köket som man kanske vill undvika om man har en romantisk middag :)

• TRIICANA

Allt låter jättegott!!! :) Någon som kan tipsa något mer.. Eller bara skriva ner ett recept..?

• TRIICANA

okej. ska kolla länken. är de någon som kan någon god rätt med oxfile?

Svar på tråden En fin 3 rättersmiddag! Tipsa mig..