• Sindri

Regnkläder eller regnoverall?

Min 3-åriga son börjar förskolan på måndag, och nu måste vi ha regnkläder. Nån som har denna regn/gummioverall? www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=203046&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=# Eller nåt liknande? Är dom bra? Eller är det bättre med jacka + byxa i regnkläder? Fleecefodrade eller inte?

• Svar på tråden Regnkläder eller regnoverall?
  • Hujeda

Vi har ett ställ med fodrade regnkläder och ett ofodrat. Köpte på Coop och det fungerar kanon. Jag gillar byxor & jacka men det är en smaksak.

• Busbellan

Jag föredrar byxor och jacka.
    Regnkläder är täta som de är, har man en overall istället så kommer det inte in mycket luft vilket lätt resulterar i att barnet blir svettigt och sen fryser

Mamma till Nora, August och Ella
  • Thaleia

Jag skulle säga att det är bättre med tvådelat då man ibland bara behöver använda byxorna och ej jackan. Vi har också köpt både fodrade och ofodrade till barnen.

• Cia o krabaten

Ofta har de bara byxor på ovanpå overallen på förskolan, senast igår när jag hämtade

• aprilsill

Det är nästan ett måste att ha åtminstonde ett ofodrat regnställ, annars blir det ju för varmt där på vårkanten, och det är ju oftast den säsongen regnkläderna används på förskolan. Och sen om det börjar regna på sommaren... Då blir det riktigt varmt

• Sindri

Jo, ofodrat regnställ hade jag tänkt köpa längre fram ändå, det var nu när det inte är så varmt som jag tänkte att ett fleecefodrat kanske hade varit bra. Tycker inte om galonisar ovanpå overall så fodrade galonisar kanske är bra?
    Vi har en funktionsoverall också, en Mikk-line, men är det blött och skitigt på dagisgården känns det lättare med galonisar som man kan skölja av.
    Får fundera vidare på detta, men just nu lutar det åt ett fodrat regnställ + ett ofodrat längre fram.

• aprilsill

Sindri skrev 2009-01-14 08:59:11 följande:

Jo, ofodrat regnställ hade jag tänkt köpa längre fram ändå, det var nu när det inte är så varmt som jag tänkte att ett fleecefodrat kanske hade varit bra. Tycker inte om galonisar ovanpå overall så fodrade galonisar kanske är bra? Vi har en funktionsoverall också, en Mikk-line, men är det blött och skitigt på dagisgården känns det lättare med galonisar som man kan skölja av.Får fundera vidare på detta, men just nu lutar det åt ett fodrat regnställ + ett ofodrat längre fram.
    På min förskola så vet jag att dom redan nu i januari ibland plockar fram galonisarna och drar ovanför overallerna, just för att det är så blött på gården. Så man vet aldrig när dom används
  • Sindri

Hade ni valt midjebyxa eller hängselbyxa till en 3-åring? Ringde till Ica Maxi och de hade "dagisset" på rean för 149:-. Det var midjebyxor i det setet. Annars funderar jag på hängselbyxorna från Ellos www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=203126&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=# och så jackan till dom. Det setet kommer kosta 383:- med 30% rabatten.
    Fy vilka i-landproblem man har

• Thaleia
    Sindri skrev 2009-01-14 09:10:52 följande:
    Hade ni valt midjebyxa eller hängselbyxa till en 3-åring? Ringde till Ica Maxi och de hade "dagisset" på rean för 149:-. Det var midjebyxor i det setet. Annars funderar jag på hängselbyxorna från Ellos www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?cate...=# och så jackan till dom. Det setet kommer kosta 383:- med 30% rabatten. Fy vilka i-landproblem man har
    Hängselbyxor, tycker jag!
Svar på tråden Regnkläder eller regnoverall?