Kan en förkylning vara tecken på graviditet?
Förändras imunförsvaret när man blir gravid? Blir det lättare att bli förkyld då kanske?
Förändras imunförsvaret när man blir gravid? Blir det lättare att bli förkyld då kanske?
jag tror inte förkylning har med det att göra, men jag vet inte... kolla med någon nätdoktor?!
Min kusin va väldigt krasslig innan hon fick sina + nu har hon en son på snart 2 år och tyvärr ett mf bakom sig
Men hon va blek och krasslig båda gångerna, jag nästan förstod att hon va gravid i vintras, hon va så blek!
Jag va oxå förkyld innan jag blev gravid, eller ah va de efteråt med sambon tyckte jag såg annorlunda ut + att jag va blek!
aha, då får jag lägga till det på symtomlistan *ASG*.. blek...
:)
Hm, känner jag mig inte lite snorig...
catcaz
jo men de är nog rätt vanligt att man ser blek ut om man mår illa tex? mår illa gör man ju oftast i början av grav, visst tar de värsta och sätter fart i v 7 men ändå *S*
Jag kom precis på då jag läste en annan TS att två tjejer kände sig konstiga i halsen. Jag med! Jag har funderat hela veckan om jag är på väg att bli förkyld... *FNISS* Inga andra förkylningssymptom förutom att jag är ganska trött och hängig och på dåligt humör. jag känner mig uppsvälld liksom. Har BIM nästa vecka tror jag men jag vet inte riktigt...
Jo, jag kanske börjar bli förkyld *host host*
Jag har ju också BIL nästa vecka och känner mig mycket trött. ...fast jag har gjort det sedan jag gick och väntade på min förra BIM, så jag vågar inte hoppas för mycket!
Men lite känningar i halsen har jag allt!
jag har fått halsfluss varje gång jag har varit gravid (har tre barn och ett X), får se om jag får det denna gång med
...BIL?...nä, jag menade så klart BIM!!!
JA!!
Jag har varit täppt i näsan och lite snorig vid de senaste 4 graviditeterna...(som 3 blev ma).
Det är slemhinnorna i näsan som blir känsliga, eller nåt sånt har jag läst.
Alltså, täppt i näsan när jag testade, såklart!
Är det ingen fler än jag som får kliande hals och bihålor, lite ont i huvudet och trött som PMS-symptom? Eftersom det inte hände varje gång tog det mig några år att fatta att jag inte höll på att bli förkyld utan bara skulle få mens om några dagar.
Aha! Det kanske är därför det kliar i min hals! Eller så är det allergin... ;)
Berättar mer...Jag blev snuvig 1 dag innan det gått 1 vecka efter ÄL......inget annat...mer frusen ....ingen feber ingen hosta.....Dessutom hungrig och sugen på saker salt sött surt i en enda röra... inte vet jag om det är tecken på graviditet men jag undrar bara om det är möjligt att bli snuvig eller förkyld. Kanske gravid?
Hej hopp!
ha ha ha ..... Det här var en lite rolig tråd ! Jag har läst att immunförsvaret ändras när man blir gravid och kroppen blir lite mer mottaglig för saker. Det är väl för att kroppen ska kunna se befrukningen som en "vän" och inte som ett hot som ska bort.
Jag har ju testat plus helt utan symtom, men har en helvetesförkylning sen många dagar tillbaka.... Haft lite feber (bara lite som tur är), halsont, hosta och tjock i näsan.
Så det var min enda grav symtom !......fniss.....
Lycka till !
Kram C
Jag har varit täppt i näsan på nätterna, men inga andra förkylningssymptom under dagarna! Och idag testade jag positivt..
momwannabe:
Stort grattis!!
tack :)
Grattis till dig momwannabe.