• Skorpan

Hur mådde ni samma dag som ÄP?

Hej!

Imorse hade vi ÄP.
    Jag tyckte att det gjorde ganska ont så jag fick kräva mer smärtstillande än det jag fått från början. Kändes som om de grävde ut hela magen på mig. Förmodligen berodde detta på att jag hade så många äggblåsor.
    Jag hade dock endast 16 st som idag var tillräckligt stora för att bry sig om. De stack ut alla dessa och hittade 9 ägg. Jag var jättebesviken efteråt och tyckte att 9 inte var så mycket att komma med. Men nu när jag har "hämtat mig" så tycker jag väl att det känns rätt ok. Det största bekymret just nu är ju att man gärna vill att alla blir befruktade och att delningen sker normalt. Det är väl bara att hoppas nu då....

Hur kände ni er samma dag?
    Själv är jag yr i huvudet och trött. Jag har sovit nån timme och jag har lite ont i magen och är lite svullen. Dessutom blödde jag lite också.

Kram på er!
    /skorpan

• Svar på tråden Hur mådde ni samma dag som ÄP?
  • Skakis

Rätt lusigt.. Ungefär som du beskriver. Jag var en sväng och handlade men ångrade mig efteråt för det gjorde så oooont!!
    Men det var bättre dan efter. Jag låg mest i sängen och passade på att bli uppassad Öm i magen, vimsig (efter alla mediciner..) och lite "blödig".

*lycka till*

• Leva

Hej!

Jag kände inte så mycket av äggplockningen. Det gjorde lite ont, men inte så farligt. Däremot så hade de stuckit nålen i armvecket fel på något sätt och det gjorde så **** ont!!! Jag hade fruktansvärt ont i armen i en och en halv vecka efteråt. Det är min värsta fasa inför äggplockningen i juni att det ska bli en repris... Jag fick en rohypnol och alvedon innan och så något i nålen. Somnade till mitt i alltihopa och efteråt sov jag två timmar på kliniken. Jag blödde lite grann. Mådde rätt OK några timmar efteråt, men hela grejen med IVF kändes overkligt... Fattar knappt än att vi faktiskt har genomgått en IVF behandling.

Hoppas det går bra för era ägg och att ni får tillbaka ett praktexemplar! När ska ni sätta tillbaka?

Kram

• Isis

Hejsan!

Grattis till de 9 äggen! Inte alls dåligt! Men jag förstår att du räknat med fler... Jag var själv lite lätt besviken, när jag fick mina 6 efter de 10 äggblåsorna. Men allt gick ju hur bra som helst!

Huvudsaken är ju att några av äggen blir toppenägg! Förhoppningsvis blir det till frysen också!

Jag hade som mensvärk efter ÄP och bad genast om värktablett. Fick 2 st Citodon och då gick smärtan över efter ett tag... Jag blödde litegrann och hade binda på mig resten av dagen. Man är ju lite mör samma dag som äggen plockats, men jag upplevde dagarna efter som värre. Det tar ett tag för de inre organen att läka efter alla nålstick och ingrepp. Jag fick lite feber också, men det gick över ganska fort...

Lycka till nu med alltihop! Håller tummarna för de 9 äggen!
    Kram!

• Lepra

Hejsan.

Samma dag som äggplocket mådde jag ganska kasst framåt eftermiddagen. Natten efter fick jag en svimattack när jag skulle gå på toaletten, troligtvis på grund av allt som"släppte". Vi fick ut 24 ägg, 15 som funkade men 9 klarade sig och gick till frysen, så det är inte fy skam!
    Tiden efter det mådde jag dessvärre skit, eftersom hela överstimulering satte igång med allt vad den innebar.

Nu 2 veckor efter mår jag dock toppen, fasst nåt ägg fick vi inte satt tillbax.

Hoppas du mår bättre snart, men det klart att det måste kännas lite ;)
    /Lepra

• Skorpan

Hej!

Tack för era svar.
    Vi ska sätta tillbaka ett ägg på torsdag eftermiddag, om det nu finns något ägg som ser bra ut och "vill" tillbaka. Ni hör att jag låter pessimistisk........Usch, det är så svårt att hålla humöret på topp.

Kram

• Ingrid

Skorpan, det är en känslomässig berg-och-dal-bana detta.

Jag blev också besviken under den här behandlingen, fast vi fick tillbaka ett ägg med 30 procents chans, vilket egentligen är vad de flesta får.

Jag tror det var för att jag hade högre förväntningarna, förra gången fick vi ett toppägg med 50 procents chans, och det var så tungt att få ett sämre resultat... man vill ju att behandlingen går åt "rätt" håll, med bättre och bättre besked, inte sämre och sämre.

Och när väl min besvikelse satt där, då hade jag svårt att tro på behandlingen över huvud taget. Jag var helt "säker" på att det skulle gå och skogen. Sen har det svängt hundra gånger fram och tillbaka.

Men tänk så här: nio ägg är inte lite! Även om du hade fått en hint innan om att det skulle bli fler. Men det är verkligen inte ett dåligt resultat.

Så du kan gott känna hopp! Jag lovar att hoppas, till att börja med på att de befruktar sig och delar sig fint. Sedan för att ett litet kanonägg ska trivas hos just dig!

Kram från Ingrid!

• Godiva

Vad skönt att höra att det gick bra!!! Har tänkt på dig idag!

Ja, du vet ju redan hur jag mådde efteråt...
    Punktering av 30 blåsor, 22 ägg varav endast 2 var bra var ju ingen höjdare direkt...så att få fram fler ägg är ju inga garantier för att få fler dugliga..

Hoppas nu att många har klarat sig för er!!!
    Håller tummarna såklart!

Kram

• Skorpan

Åh, ni är underbara! Tack för era ord!

Nu har jag jävligt ont i magen så nu blir det till att ta nå´ra panodil. Panodil hjälper ju inte mot detta ju.....suck....det är allt jag har hemma.
    Min snälla man är så go mot mig, han masserar mig och sedan kom han hem med ett fång av röda rosor.
    Jag hoppas så att vi tar oss igenom detta.

Kram

• coffee

Grattis till äggen! :)

Jag var på äggplock förra veckan och själva plocket kändes inte. Fick typ Rohypnol + 2 Alvedon direkt när vi kom dit. Sen nåt smärtstillande direkt i armen. Plus lokalbedövning - kände inte ett smack!
    Efteråt började det däremot göra ont och det blev bara värre. Fick med ett stolpiller Voltaren som jag tog när jag kom hem senare på eftermiddagen. Vi har nämligen 1,5 timmes bilfärd till kliniken.

Dagen efter kände jag ett obehag men inte smärta i magen. Men det försvann till dag 2. Och äggåterföringen kändes ingenting - utan smärtlindring. :)

Lycka till!

• SYLO

Jag har bara och hem och vilat efter mina 3 ÄP tänker göra samma sak nu en 4e gång varför anstränga sig vi tjejer har rätt att vila....

Svar på tråden Hur mådde ni samma dag som ÄP?