• Mrs Mousa

aktiviteter i göteborg för 3-åringar???

Hej! Undrar om det är någon som vet om det finns några bra aktiviteter för barn i tre-års åldern? Min son gillar helst att sitta framför tv:n och se på tecknad film. Det blir så himla enformigt och jag vill gärna kunna ta med honom på någon aktivitet en-två ggr/v, där han kan träffa andra barn och ha lite skoj. Han går på dagis, men bara till kl 14, så efter det när vi kommer hem blir det mest TV-tittande.
    Alla förslag är välkomna! Tack så länge!

• Svar på tråden aktiviteter i göteborg för 3-åringar???
  • Kimsut

Beror väl lite på vart man bor! Vi hade våran 5åring i Gymnastik när han var 3 på munkebcksgymnasiet, våran 3åring (den andra sonen) skall börja i minisim nu på fredag. Sedan vet jag vi gick på öppnaförskolan på härlanda kyrka och det var många större bran där då många hade större syskon som var med. Men det är jätte svårt att hitta nån "sport eller aktivitet" för mindr barn. Lycka till!

• Zhara

Det finns ju massor!
    Universeum
    Badhallar
    Bibliotek
    Naturhistoriska
    Sjöfartsmuseet
    Slottskogens djurpark

• Continental

Är på Universum varje helg Annar sblir det Liseberg på sommrarna

• Mrs Mousa

Kimsut skrev 2009-01-14 15:26:29 följande:

Beror väl lite på vart man bor! Vi hade våran 5åring i Gymnastik när han var 3 på munkebcksgymnasiet, våran 3åring (den andra sonen) skall börja i minisim nu på fredag. Sedan vet jag vi gick på öppnaförskolan på härlanda kyrka och det var många större bran där då många hade större syskon som var med. Men det är jätte svårt att hitta nån "sport eller aktivitet" för mindr barn. Lycka till!
    Tack för svaret.Vart finns det där minisimmet någon stans? Hur fick du reda på att dom hade en sådan aktivitet där? Vi bor i Lärjedalen så härlanda m.m e lite långt (jag bodde där när jag var riktigt liten...)
  • Mrs Mousa

Tack ni andra också för svaren! Att gå på Universeum varje helg blir väl lite dyrt i längden, eller? Att åka och bada låter skojigt, men jag skulle gärna gå på en aktivitet som är styrt av en lärare, för annars vill nog min vilde son leva loppan om jag tar med honom till badhus och jag har ju en liten 11 månaders oxå att ta hand om.

• HååGe

Titta på friluftsfrämjandets hemsida om det finns någon Mullegrupp eller skogsknoppar?
    Universeum har årskort (400), snabbt intjänade pengar (övriga muséer också för 40 kronor, stadsmuséet tycker många barn är kul)! Biblioteken har ofta barnteater eller sagostunder.

• Mrs Mousa
    HååGe skrev 2009-01-19 10:48:49 följande:
    Titta på friluftsfrämjandets hemsida om det finns någon Mullegrupp eller skogsknoppar?Universeum har årskort (400), snabbt intjänade pengar (övriga muséer också för 40 kronor, stadsmuséet tycker många barn är kul)! Biblioteken har ofta barnteater eller sagostunder.
    Tack för alla fina tips! Skall verkligen kolla vidare!!
  • Jessa79

TS: Universium är gratis för barn under 4år. Årskort för en vuxen är 395kr.

• Kimsut

Vi går faktisgt i Lerum på minisimet. Det är långt men väldigt bra. Så får man komma och bada när man vill utöver det så det är inte bara en gång i veckan ;)

• Misslollipop

Missa inte Baby&Barn på svenska mässan i helgen, den brukar vara toppen kul för en treåring =)

Svar på tråden aktiviteter i göteborg för 3-åringar???