• Nile

Alvedon BRUS vid graviditet? Snabbt svar tack

Är i v. 9 och har GRYM huvudvärk. Jag vet att man kan ta alvedon som gravid, är det likadant med alvedon BRUS? Kanske löjlig fråga eftersom det ändå är alvedon båda två, men jag vill vara riktigt säker på att inte skada det lilla fostret jag bär. Tacksam för svar.

• Svar på tråden Alvedon BRUS vid graviditet? Snabbt svar tack
  • Frontline

Enligt fass som är en mycket bra sida faktiskt så är det inga hinder att ta det...

• Catbride

Kolla på Fass.se å läs vad som står där. Jag skulle tro att det går jättebra att ta brus likaväl som tabletter. Är det med Koffein kanske man inte ska ta allt för många bara.

• jaf

varför får man huvudvärk oftare när man e gravid, finns de något som ni gör för att få bort huvudvärken, mer än att ta huvudvärkstablett

• Spegellandet

Kan nog vara tyngden som tär på ryggen, så att man får spänningar. Träna och massage kanske kan hjälpa?

• jaf

oki men om personen inte gått mer än v 8 kan det vara tyngden på ryggen ändån?

• sarahara

jag skulle nog ändå hellre ta vanlig alvedon än brus. brustabletten innehåller endel natrium, dvs salt. inte för att det är farligt för de flesta i de små mängder man vanligvis tar men jag är petnoga med blodtrycket.

Svar på tråden Alvedon BRUS vid graviditet? Snabbt svar tack