• Lilly Ängla Mio Nore

Hur vet jag om det var vattnet?

Ja som rubriken lyder. Hur vet jag om det var vattnet som gick precis?
    Jag hörde inget knäppande ljud som endel hör. Jag kände bara hur det blev varmt i trosorna och trodde bara det var mycket flytningar. Men när jag kollade så var det en stor blöt fläck och inte det där vita som annars kommer. 5 minuter senare när jag satt mig på en handduk i sängen kommer det en till pöl men den är större och går igenom handuken och det blir lite blött i sängen. Nu har det inte kommit något på kanske 20 minuter.
    Slemmisen började komma i går och jag är i v.40+0 idag.

Vad tror ni, var det vatten? Jag vill inte gärna ringa förlossningen och de ber mig komma in om det verkligen inte är en vattenavgång.

• Svar på tråden Hur vet jag om det var vattnet?
  • MaryMalou

Ring förlossningen. Det brukar vara deras rekommendation att man kommer in på en undersökning om man misstänker att vattnet gått. För mig var det ungefär likadant och jag fick komma in på undersökning men de var osäkra på om vattnet hade gått och lät mig åka hem. På kvällen satte värkarna igång och när jag då åkte in konstaterades att vattnet visst hade gått tidigare på dagen.

• MaryMalou

Om slemproppen dessutom börjat komma så är det väl ganska troligt att det är vattenavgång. Det är bra att kolla upp även om inte förlossningen sätter igång direkt eftersom det inte är bra (vad jag förstått) att gå för länge med barnet i magen efter att vattnet gått. Då kan det bli igångsättning.

• pluttebarn

jag skulle tro att det var vattnet. Mitt kom oxå i etapper, typ när jag reste mig upp eller ansträngde mig... Men ring BB.

• Miss E

Jättesvårt att veta, har precis som dig, slempropp som släppt i omgångar, men fick reda på via en gynundersökning att det var vattniga flytningar! Och inte visste jag att man kunde få den mängden flytningar, men tydligen kunde man d!

Ring och få det undersökt!

(¯`°?.¸ ღ♥ 3dagar till BF.... Var är du bebis? ♥ღ ¸.?°´¯)
  • FiaiMalmö

Det låter verkligen som att vattnet gick. För mig var det likadant. Inga jättemängder utan bara något som rann långsamt nedför benet. Kolla också om vattnet är klart eller grumligt, det kommer de fråga om på förlossningen.

• Lilly Ängla Mio Nore

Jag ringde nu och hon trodde på min beskrivning att det var vattninga flytningar som man kan få dagarna innan förlossning. Jag tycker det låter konstigt. Då skulle det väl inte blött igenom handduken?
    Men jag skulle avvakta ett par timmar, ta på mig en binda och lukta på det om det kommer mer. För om det var vatten så skulle det komma mer. Är det flytningar så är de luktlösa men om det är vatten så har det "underlivsdoft" sa hon.

Ja vi får se, det har inte kommit något mer än...

• Miss E
    Svar på #7
    Lilly Ängla Mio Nore skrev 2009-01-14 13:06:22 följande:
    Jag ringde nu och hon trodde på min beskrivning att det var vattninga flytningar som man kan få dagarna innan förlossning. Jag tycker det låter konstigt. Då skulle det väl inte blött igenom handduken?Men jag skulle avvakta ett par timmar, ta på mig en binda och lukta på det om det kommer mer. För om det var vatten så skulle det komma mer. Är det flytningar så är de luktlösa men om det är vatten så har det "underlivsdoft" sa hon.Ja vi får se, det har inte kommit något mer än...
    Visst blir man lite småsur när man inte VET vad fasikken det är?

Har själv haft det såhär i en vecka nu och det fortsätter att komma, men dom säger att det är flytningar.

Det sista dom sa till mig var "åk du hem och invänta värkarna"....

Mjaha...
    (¯`°?.¸ ღ♥ 3dagar till BF.... Var är du bebis? ♥ღ ¸.?°´¯)
  • snusmumriken2

Har också vattniga flytningar idag. Blev en stor pöl i trosorna men det verkar ha gett sig nu. Känner inget annat, lite spänd i magen bara. Undrar också hur man vet om det är vattnet som sipprar, får prova det där med bindan Hade ju hoppats att det bara skulle säga plask o så kommer allt på en gång, då är det ju liksom ingen tvekan
    Är i v 40.

• Lilly Ängla Mio Nore

Tjejen24 skrev 2009-01-14 13:09:53 följande:

Svar på #7
    Visst blir man lite småsur när man inte VET vad fasikken det är?Har själv haft det såhär i en vecka nu och det fortsätter att komma, men dom säger att det är flytningar.Det sista dom sa till mig var "åk du hem och invänta värkarna"....Mjaha...
    Ja visst blir man! Jag som nästan var säker...

Schysst av dom att säga sådär:-/
Svar på tråden Hur vet jag om det var vattnet?