Anannas missfallsrisk?????
Anannas? En del säger att det kan leda till missfall om du dricker anannasjuice. I en del länder används ju anannas som abortmedel. Jag är i v. 8 nu och undrar om jag vågar dricka juice med anannas i?
MVH
Mammako
Anannas? En del säger att det kan leda till missfall om du dricker anannasjuice. I en del länder används ju anannas som abortmedel. Jag är i v. 8 nu och undrar om jag vågar dricka juice med anannas i?
MVH
Mammako
Va´...???...
Det har jag aldrig hört. Nä det tror jag inte, då skulle ju det stå med i broschyren man får på mödra om vad man får äta/dricka och inte....
Har aldrig hört talas om det! Har druckit anannasjuice under min graviditet och bebben mår då prima. Är i v 32.
jag va i thailand från v 14-17 och levde i stort sett på anannas så det är nog inge fara,är nu i v 39+1 och har inga speciella anannas krempor:)
Det låter mycket osannolikt.
Nääh, det har jag aldrig hört!
O andra sidan står det inget om riskerna med kaffe heller.... förutom att man ska avstå för o mildra halsbränna...
Har aldrig hört det heller. Jag älskar annanas och har druckit det litervis, inget har hänt mig.
Tack vad skönt!!!
Nej, självklart riskerar man inte att få missfall av att äta ananas i någon form.
Om det vore så, då skulle ananas och ananasprodukter vara märkta med varningstext i butikerna, och Livsmedelsverket skulle ha det högst upp i sin lista över saker som gravida bör undvika.
skulle vara kul att veta vad de gör med ananasen för att framkalla abort
stoppar upp den eller?
Jag har oxå hört det men jag tror inte på det och det tycker jag ingen ska göra. Käka på bara
Du blandar inte ihop det med papaya?
"I Sydamerika används blandningar med omogen papaya för att framkalla abort."
Kan man läsa på www.shenet.se/ravaror/papain.html
Men det är säkert ofarligt att äta papaya alltså! Menade inte att skrämmas nu!