• älskarpyssel

Anannas missfallsrisk?????

Anannas? En del säger att det kan leda till missfall om du dricker anannasjuice. I en del länder används ju anannas som abortmedel. Jag är i v. 8 nu och undrar om jag vågar dricka juice med anannas i?
    MVH
    Mammako

• Svar på tråden Anannas missfallsrisk?????
  • Hallonröd

Va´...???...
    Det har jag aldrig hört. Nä det tror jag inte, då skulle ju det stå med i broschyren man får på mödra om vad man får äta/dricka och inte....

• Jannamia

Har aldrig hört talas om det! Har druckit anannasjuice under min graviditet och bebben mår då prima. Är i v 32.

• 83ANNA

jag va i thailand från v 14-17 och levde i stort sett på anannas så det är nog inge fara,är nu i v 39+1 och har inga speciella anannas krempor:)

• Coccos

Det låter mycket osannolikt.

• Cheri

Nääh, det har jag aldrig hört!

O andra sidan står det inget om riskerna med kaffe heller.... förutom att man ska avstå för o mildra halsbränna...

• mysiss

Har aldrig hört det heller. Jag älskar annanas och har druckit det litervis, inget har hänt mig.

• listo

Nej, självklart riskerar man inte att få missfall av att äta ananas i någon form.
    Om det vore så, då skulle ananas och ananasprodukter vara märkta med varningstext i butikerna, och Livsmedelsverket skulle ha det högst upp i sin lista över saker som gravida bör undvika.

• lata kocken Johanna

skulle vara kul att veta vad de gör med ananasen för att framkalla abort

stoppar upp den eller?

• lollipop25

Jag har oxå hört det men jag tror inte på det och det tycker jag ingen ska göra. Käka på bara

• abovo

Men det är säkert ofarligt att äta papaya alltså! Menade inte att skrämmas nu!

Svar på tråden Anannas missfallsrisk?????