• SunnyBunny

    Kan man läsa böcker gratis online?

    Ligger sjuk hemma och märkte att jag har ingen bra bok och läsa. Kom då och tänka på en sak. Kan man ladda hem böcker gratis på nätet? Nån som vet?

  • Svar på tråden Kan man läsa böcker gratis online?
  • Balehead

    Jag har det på att det ska finnas en sajt med gamla klassiska böcker som man fritt kan läsa. Det gälelr böcker som är tillräckligt gamla för att upphovsrätten ska ha gått ut. Ska se om jag hittar den.

  • Ellianda

    Balehead: tänker du på runeberg.org/ kanske? Där finns många svenska klassiker.

    Annars har många bibliotek e-böcker som man kan ladda hem bara man loggar in på bibliotekets hemsida med sitt lånekort.

  • Ellianda

    Förtydligande:
    Ja, alltså man loggar väl inte riktigt in med sitt lånekort, men ofta har man en kod kopplad till sitt lånekort som man kan logga in med. Och om biblioteket då har e-böcker så kan man låna dem on-line.

  • Clotilda

    Finns ju alltid Google books. Kanske mer för facklitteratur, men något intressant kan du alltid hitta att förkovra dig i. =)

  • Monkeyballs

    Du kan ju alltid se på en film annars din dumme lilla unge för att fattar inte du att filmer är mycket bättre sak att göra när man är sjuk som du. LOLÄppleHjärtaÄpple

Svar på tråden Kan man läsa böcker gratis online?