Min oförmåga att visa känslor dödar förhållandet
För ganska exakt 2 månader sedan träffade jag & blev tillsammans med en tjej som utan tvekan känns som kvinnan i mitt liv.
Redan efter bara 2-3 veckor blev hon gravid.
Vi tog först beslutet om att behålla barnet då hon pga tidigare erfarenheter ganska starkt är emot att göra abort.
Detta kändes i början som rätt beslut även för mig men ganska omgående fick jag kalla fötter då beslutet togs utan att man igentligen fick grepp om sina känslor.
Min flickvän märkte detta och ytterligare en diskussion startades. En diskussion där jag dels kände att förhållandet var alldeles för nytt för att ha barn tillsammans men även att jag fick känslan att hon inte heller var riktigt säker på att hon ville behålla det.
Det blev en så konstig diskussion som slutade med att jag fick ta beslutet och sa då att abort var det bästa alternativet för vårt förhållandes skull.
Min flickvän förstod detta och accepterade det hela.
Efter att beslutet togs & aborten genomfördes har hon mått fruktansvärt dåligt, och även jag.
Själva aborten är inte problemet i sig utan det att jag inte kan visa för henne hur ledsen jag är pga någon "spärr", istället för att gråta sätts jag i något känslokallt läge och får inte fram ett ord och vår kommunikation som behövs för att bearbeta aborten kan inte ta vid.
Detta gör att hon känner sig otroligt ensam & jag hatar det faktum att jag fungerar såhär, för jag vill inget hellre än att stötta henne på alla sätt & vis.
Nu har jag bestämt mig för att gå till en terapeut för att förhoppningsvis släppa på spärren och fungera som en normal människa.
Problemet är att det hjälper (om det hjälper) på sikt & inte nu när det behövs.
Jag & tjejen skall nämligen prata igenom detta igen ikväll och om jag inte lyckas visa känslor denna gång heller så är jag rädd att hon lämnar mig & då blir jag hjärtekrossad.
Hur skall jag göra?
Hur får jag henne att förstå att jag vill göra allt för att få henne på fötter men att en del av lösningen kan ta tid? Att ändra på en personlighetsstörning (eller vad jag nu har) går ju inte på en handvändning, eller?