Nu vill jag veta -om äppelcidervinäger....
Funkar det verkligen, det där med att gå ner i vikt med äppelcidervinäger? Alltså att dricka/ ta kapslar... Någon som är eller känner någon som är ett levande bevis på detta?????
Funkar det verkligen, det där med att gå ner i vikt med äppelcidervinäger? Alltså att dricka/ ta kapslar... Någon som är eller känner någon som är ett levande bevis på detta?????
Nej, alla jag vet har provat säger att dom inte gått ner av det.
Nej det funkar inte. Däremot inbillar jag mig att jag får bättre motståndskraft av det. Jag har visserligen bara druckit ren äppelcidervinäger och inte kapslar men det borde ju vara samma sak.
man KAN gå ner,men det man missar är att man ska vara aktiv ,träna osv,det äppelcidern gör att att ta bort suget efter sött...men den är kanon mot immunförsvaret!!det är 100% bevisat jag lovar!!..
Det hjälper mig! De dagar jag inte tränar tar jag tabletter. De höjer min ämnesomsättning och sänker sötsuget, det känns. Det syns på vågen oxå!
För mig sänker det då inte sötsuget. Om det vore så väl ändå. Men det funkar säkert olika på alla.
Äppelcidervinäger gör inte att man går ner i vikt. Det som dock kan vara positivt för en ev. viktminskning är att vinäger (går alltså bra med vilken sort som helst) sänker GI i maten vilket gör att den tas upp långsammare av kroppen och alltså ger ett mindre insulinpåslag. Att man skulle gå ner i vikt av bara äppelcidervinäger medan man fortsätter äta som vanligt är nonsens. Ändrar man sina matvanor så går man ju ner men det skulle man ju göra utan vinägern också.
Enzo; Självklart måste man ändra sin kosthållning. Vinägern hjälper ju bara till så att det går snabbare.
jeol: Finns inga studier som bevisar att vinäger skulle skynda på viktminskningen, tyvärr! Det kan ju vara så att vinäger fungerar som placebo och därför får man en kick i rätt riktning. Annars är det nog så att företag bara vill tjäna pengar på människor som vill gå ner i vikt och då griper efter halmstrån.
Den enda gång vinäger kan göra någon nytta för vikten är ju om man äter GI mat. Vinäger sänker ju som sagt GI i maten vilket kanske kan ge en minimal skjuts för viktminskningen
Fast även om man inte äter GI-mat "strikt" så att säga, så är det ju alltid positivt att vinäger sänker GI i den mat man äter !
Lilleskutt: Visst är det positivt att vinäger sänker GI i maten, det är alltid bra, massor av positiva effekter på hälsan. Men tyvärr går man inte ner i vikt av vinäger i sig...
vad jag har hort ar att de inte forbranner fett som redan finns dar men det okar amnesomsattningen och forbranner det nya fettet i maten du ater fortare. Och renar hela systemet fran slagg.
Ännu en bra sak med att dricka äppelcicervinäger är att det oftast hjälper till att hålla urinvägsinfektioner stången, om man har problem med sånna.
En i min närhet dricker det så fort hon få känningar, efter ett tag brukar det gå över.
Förmodeligen är det surheten som gör att det funkar.
Ett tips bara...