Måste man ha fyra par glasögon?!
Jag är irriterad på min man! Han behöver nya glasögon, eftersom glasen blivit repiga. Det skulle kosta nästan 4000 att byta glas i de bågar han har, så då kan han lika gärna köpa nya bågar också och ha kvar de gamla som "skrotbrillor".
En del optikerkedjor har ju erbjudanden såsom "tre par glasögon till priset av ett". Förut har han gått till en av de största och mest välkända kedjorna, men de är också dyrare än flera av de andra. Idag hade han tydligen varit till en av kedjorna med erbjudande som ovan och kollat lite. Han gjorde också en synundersökning hos dem. Min erfarenhet är då att man inte kan ta med sig resultatet av den till en annan optiker, man måste ändå göra en ny hos den andra optikern och betala 200-300 kronor till.
Dessutom började han yra om att han kanske FÖRUTOM de tre par han skulle köpa hos den här optikern skulle byta ut glasen i de han har! Det skulle betyda att han då har fyra par glasögon!! Behöver man verkligen det?!
Hans tanke från början var att han skulle ha ett par vanliga och ett par slipade solglas för att slippa påhängsglas och så ha kvar de gamla som de är att ha när han jobbar här hemma (med veden och huset t.ex.). Det är helt okej för mig!
Till saken hör att vi verkligen inte har så mycket pengar att det funkar att slänga ut 9000 kronor på glasögon, när det skulle räcka med 5000 kronor!
Jag blir så irriterad!! Det har säkert att göra med att jag är i nionde månaden och just har blivit tvungen att sluta jobba p.g.a. sammandragningar, men ändå! Kan någon hjälpa mig att förstå det vettiga i att ha FYRA par glasögon?
Tack för att du orkade läsa!