• Lia och bäbisen

Enkel sås med turkisk yoghurt?? Snabba svar tack!! =)

Hoppas på ett snabbt svar här.
    Ska ha couscous och färsbiffar till middag ikväll, snaaaaaart!
    Har turkisk yoghurt hemma och ska göra en kall sås. Brukar göra kalla såser på creme fraische eller gräddfil, hur gör jag det gott med den turkiska dvs "få bort" lite av den så väldigt syrliga yoghusrsmaken...???

• Svar på tråden Enkel sås med turkisk yoghurt?? Snabba svar tack!! =)
  • Heavenlyfaith

Tzatsiki

Jag kan inte bli frisk men kan välja att leva lycklig som sjuk
  • Batseba

Jag brukar ha i sweet chili och ibland även vitlök. Jätte gott till det mesta.

• Lia och bäbisen

Har nog fan ingen gurka hemma, men ska genast kolla. annars vitlök o kanske lite salt o peppar också i princip va?

• Lia och bäbisen

Varken gurka eller sweet chili...nån som glömt handla här eller? Har för 17 ingenting hemma i princip. Vitlök iaf...

• Heavenlyfaith

Asch då...
    Men vitlök iaf...
    Ajvar?
    Ruccola?
    Färska kryddor?

• LindaRebecka

ketshup och kryddor.

• Missimo84

Gurkmeja, så får det bara en annan färg.

• levandecharader

Vitlök, pressad citron, salt och vitpeppar är gott.

Vitlök och örter funkar också.

• Lia och bäbisen

levandecharader skrev 2009-01-14 17:16:08 följande:

Vitlök, pressad citron, salt och vitpeppar är gott.Vitlök och örter funkar också.
    Det blev vitlök, sån där fördigpressad citron, salt o peppar. synd jag inte hann läsa om vitpepparn, det hade kanske smakat mer.
    Blev sådär, är verkligen inte hungrig idag så inget smakar gott ändå, typ. Synd bara om stackars sambon som kommer hem sen o får väldigt torftig mat sen. Dottern klagade inte iaf! =)

Tack för tipsen!
  • Heavenlyfaith

Ketchup? Åh fyyy!

Citron hade inte jag valt... blir lite väl "surt" med yoghurtkultur o citron...

• Lia och bäbisen

Jag gillar i princip inte att blanda ketchup i nåt, jag har det bara på korv eller körrfärssås. OCH, hör o häpna, så blandar jag krtchup med gräddfil till nypotatisarna på sommaren...och så gärna vanlig kokt skinka till. MUMS!

Svar på tråden Enkel sås med turkisk yoghurt?? Snabba svar tack!! =)