• Pokergirl

Vin, vin, vin... En samlingsplats för oss som älskar vin

Vad är väl bättre än att få avnjuta ett riktigt gott glas vin? Än bättre vin i kombination med en vällagad måltid.

Här samlas vi som älskar vin, tipsar varandra om både fullpoängare och slaskviner, vilket vin som kan tänkas passa till en måltid och vilka nya favoriter vi hittat.

Självklart behöver du inte bli expert, huvudsaken du uppskattar ett gott glas vin emellanåt!

• Svar på tråden Vin, vin, vin... En samlingsplats för oss som älskar vin
  • Anna M

mmm, här kommer jag att hänga :) Älskar vin, men kan inget om det ! haha.. Dessutom håller jag mig bara till billiga viner, men ack så gott!

• Pokergirl

Anna M: Då kanske du har några bra billiga viner att tipsa om?!

• épouse

Nej fy!! Dricka på FL. Går det utan moral inlägg? heheh

Min favvo bland vitt så måste jag säga petit chablis. Helt underbar.

Röda viner: systembolaget.se/SokDrycker/Produkt&Butik=0&SokStrangar=R%u00d6DA+VINER%3aAlla+l%u00e4nder%3aAlla+storlekar%3abland+annat%3a-%3aFyllighet%3aStr%u00e4vhet%3aFruktsyra%3a funkar bra som sällskaps vin och till tunga kötter. Kompleterar väldigt fint.

Annars är systembolaget.se/SokDrycker/Produkt&Butik=0&SokStrangar=R%u00d6DA+VINER%3aAlla+l%u00e4nder%3aAlla+storlekar%3abland+annat%3a-%3aFyllighet%3aStr%u00e4vhet%3aFruktsyra%3a också en klar favorit.

• Leda74

Jag har ett förslag på ett vitt vin. Foot of Africa. Det tycker jag är jätte gott.

• linda6

jag ääälskar viner och har desutom träffat min sambo/mitt blivande barns pappa som e jäte duktig på viner...

tror ni jag längtar efter at ta mitt första glas vin efter graviditeten (får man säga så i den här tråden utan att få massa moralpredikningar om hur jag kommer bli som mamma) =) bf 9feruari....

• Anna M

Absolut! Om man bortser från vilken mat vilka viner passar till (som jag som sagt inte kan nåt om), utan bara goda att avnjuta så har jag några favoriter :)

Röda:
    Gato negro
    santa helena
    vina maipo
    Bengt frithiofssons viner

Vita:
    rocky creek
    foot of africa
    dunavar
    vina maipo

• épouse

Det här så kul för här ser man verkligen att smaken är som baken. Vissa av vinerna som är presenterade tycker jag verkligen smakar urk. Och säkert vice versa för någon annan.

• Anna M
    épouse skrev 2009-01-14 17:12:34 följande:
    Det här så kul för här ser man verkligen att smaken är som baken. Vissa av vinerna som är presenterade tycker jag verkligen smakar urk. Och säkert vice versa för någon annan.
    haha.. Nån av mina förslag kanske?? ;) Jag kanske inte vet vad gott vin är, då man bara dricker det man vet hur det smakar!
  • Linda82

den här tråden får hamna bland mina favoriter,har precis som anna m ,inte så stor koll och köper mest billiga viner,men gott är det iaf!

kan tipsa om ett jättegott rött vin

Penfolds Koonunga Hill

Svar på tråden Vin, vin, vin... En samlingsplats för oss som älskar vin