• emma81

Köpa docka till storebror?

Min son som är 4 år ska bli storebror. jag funderar på att köpa en docka och en liggvagn till honom.
    han har redan en enkel docka och en lite sulky, som han leker ibland med. men jag tänkte det kunde vara kul med en docka som kan kissa, har napp och så vidare och en lite större vagn. Någon som prova. tycker ni han ska få doxkan när vi får bebisen ellr före, så han kan förbereda sig???

• Svar på tråden Köpa docka till storebror?
  • T4NI4

Jag tycker det lär som en jätte bra ide... Om du ger dockan lite innan så lekar han med den en tid innan bebisen kommer. Tänkte att det kanske blir mycket och spännande när bebisen kommer och inte mycket tid att leka med dockan. Sen när ni kommit in i rutinerna kan det kanske för honom vara kul att komma tillbaka till sin nya bebis och göra sånt du gör? Bara en tanka

• emma81

precis vad jag tänkte, känns inte så bra att ge den i samband med atta bebisen kommer. "Vi fick en bebis och du får en docka" jag är rädd att han ska känna så.

• SannaLinköping

jag köpte en docka till min son, fast han var bara ca 1,5 år. han var så söt när jag ammamde lillebror så ammade han dockan.

• Ankissen

Jag rotar fram dockor från när jag var liten hemma hos mamma och min gamla dockvagn - de får Elliot ta.

Mamma till Elliot 051112 och Myggan bf 090421
  • Éowyn

Min son fick en docka i julklapp, som han matar med nappflaska och sked. När som helst kommer bebisen. Jag hoppas att han ska känna sig delaktig och att han kan greja med dockan vid blöjbyten och så.

• Digitalis

Åh vilken gullig idé! Jag ska banne mig köpa en fin docka åt min son, han hinner förmodligen fylla tre innan lillebror tittar ut. Oh, då kan man ju köpa en snopp-docka som kan kissa!

Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.
  • Kimban

Det är en jätte gullig idé.
    Sambons mamma berättade att när hon väntade honom sydde hon en docka till storebror och små kläder. Hon höll på länge, för att han skulle kunna pyssla med dockan när hon pyssla med lillebror.
    Fast han uppskattade det inte haha, sket fullständigt i dockan mamma gjort till honom.

Men jag tycker det låter jätte bra, så kan han göra på dockan så som du gör med bebisen..

• Skrotelina

Låter som en superidé! Skulle jag också gjort men min tjej är bara ett år och fattar inte riktigt att hon ska få ett syskon om några veckor...

• kakmagen

Mycket bra idé! Låt honom leka med dockan INNAN syskonet kommer.

Svar på tråden Köpa docka till storebror?