• Markko
    Äldre 5 Aug 20:54
    2577 visningar
    11 svar
    11
    2577

    Vad gör man.....

    ...När Familjerätten tar mammans parti trots att det är mamman som missköt sig.

    ...När Familjerätten låter henne få spelrum att göra precis hur hon vill medans jag som alltid varit den skötsamma föräldern som tagit hand om barnen och ställt upp inte ens får säga att jag tycker hon gjort fel till Familjerätten.??
    Då säger dom att jag går bakom ryggen på mamman o sviker henne.

    ...När familjerätten bryter mot tystnadspliktlagen och talar om saker för mamman jag sagt till dom i förtroende, t.ex om kommande boendetvist, anteckningar jag gjort mm??

    ...När Familjerätten begår tjänstefel och säger åt mamman att inte låta mig träffa barnen eller ens prata med dom, för jag kan "använda det mot henne" och säga att jag varit tvungen att ta hand om dom ??

    ...När Familjerätten nekar att man vill ta med sig ett ombud D.v.s Advokat.
    Som är min rättighet att få ta med.

    Familjerätten är ett av de största myndighetsfaschisterna i Sverige som uppmanar till umgängesabotage och som med stort nöje förstör för oss pappor.

    Familjerätten lever kvar under stenålderstiden där bara en mamma kunde anses kapabel nog att ta hand om ett barn och mannen var den som skulle jaga, arbeta och försörja resten av familjen.
    Den tiden är förbi för länge sedan, och vad säger att en man inte är lika god förälder som en kvinna ?

    Hur har ni haft det med era familjerätter ???

    Denna Familjerätt i Gislaved Kommun ska jag sedemera anmäla för Tjänstefel och brott mot Sekretesslagen (1980:100).

    Jag ska även ogiltigförklara deras omdömen i Domstolen när det blir boendetvist.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-05 21:11:15:
    vill bara påpeka så det inte blir oklarheter.
    Detta är precis som det gått till och INTE hur jag upplever det.

  • Svar på tråden Vad gör man.....
  • Vem vet
    Äldre 5 Aug 21:09
    #0

    Åh.... Nu blir jag arg igen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Idioter!!!!!!!!!!!!!!!

    Hur kan de behandla dig och tjejerna på det här viset!!!!!!!!!!!!

    fy, det är så orättvist!!!!!!

    Kram

  • Äldre 7 Aug 23:05
    #0

    Helt sanslöst!

    Min man sitter i någorlunda likadan sits som du (mamma som skiter i sina barn) och det är inte lätt att "övertyga" om att en mamma inte är lämplig som förälder...

    Stöttekramar!

  • biomed­bonus
    Äldre 10 Aug 15:46
    #0

    fyyy fan vad över jävligt

  • Jen72
    Äldre 10 Aug 15:57
    #0

    Markko

    Måste du gå via Gislaveds Familjerätt?
    Det verkar hantera er situation helt åt helsike!!

  • Markko
    Äldre 10 Aug 16:44
    #0

    jo det måste jag nog...

  • Jen72
    Äldre 10 Aug 17:59
    #0

    Anmäl dom pronto och be om hjälp med kontakt till annan familjerätt, du skall inte behöva vara låst till just Gislaved!!

    Hoppas det löser sig!

  • BebisB
    Äldre 11 Aug 00:08
    #0

    Jag tycker att du gör helt rätt i att anmäla dem.
    Jag och min fd har varit i kontakt med familjerätten. Detta efter en misshandel av min son som jag anmälde honom för, å jag kan säga att jag inte alls fann något stöd alls hos dem. Det även fast jag e mamman å den som alltid tagit ansvar. Dem klappade honom medhårs hela tiden, gick kanske in å försvarade emellanåt när hans ord om/till mig blev allt för hårda. De satt mest å mesade med. Nu hade jag/vi sån tur att det löste sig av sig själv, eftersom mitt äldsta barn e 12 å får bestämma själv över hur han vill ha det å iom det blev pappan "tvungen" att ändra på sig å sitt umgänge med barnen för sin egen skull.

    Men jag VET vad du går igenom å det e ett h**vete!!
    Man måste vara stark för att klara av det..

    Måste bara få berätta att åtalet mot pappan för misshandeln las ner i brist på bevis.. Skrattretande!!! Hur ofta sker misshandeln bland en massa opartiska vittnen? Varför tror åklagaren inte på en liten pojke på 12 år som vittnar MOT sin pappa.

    Lycka till!!

  • Anonym
    Äldre 11 Aug 20:44
    #0

    Vill bara säga att vi har också dålig erfarenhet av familjerätten.. Är i liknande situation där en mor missköter sig hela tiden, ingen misshandel ellér så men alltid strul vid hämtning å lämning. Hon ska ha dottern varannan helg men inte ens det går.. Säger att hon ska komma men kommer inte försvinner under jorden en tid dyker upp hämtar lämnar efter en dag... osv. Så har det hållit på i sju år nu. Helt sjukt! Familjerätten tycker bara synd om henne. Nu var det ngr år sen vi försökte få till ett samtal. Men nu har det varit jätte struligt och mkt bråk så något måste vi göra, så vi börjar där IGEN. Får väl se om hon kommer... Tror det är vanligare än man tror att mammor missköter sig.

  • Markko
    Äldre 11 Aug 21:08
    #0

    Anonym: Precis så har jag det här, fast det har bara gått 8 månader för mig, men vill komma till skott med nått nu, hon kan börja skärpa sig me ndet kommer bara bli tillfälligt till allt lugnat sig, sen får man börja om helt från början igen.
    Nu ska jag på familjerättsmöte den 23:e och se om hon vill sktiva under på att barnen ska bo hos mig med umgängesrätt varannan helg hos henne, gör hon inte det så skickar vi in stämningsansökan till domstol om boendeutredning

  • Anonym
    Äldre 14 Aug 15:30
    #0

    VIll bara säga lycka till den 23e. Så det blir nån ordning för barnen och dig.. Vi försöker fortf få tag på familjerätten, inget svar än. Men sen går vi väl typ samma väg som dig. Är familjerätts möte samma sak som samarbets samtal? För dom är ju iallafall frivilliga och då kommer ju hon aldrig... Anonym som skrev 11 aug

  • Anonym (Jag vet)
    Äldre 25 Jan 13:38
    #11

    Jag vet att den här tråden är jättegammal. Hittade den av en slump.

    Tänkte bara säga att jag har samma familjerätt som ts. Och ja! Dom är väldigt partiska i denna kommunen..

Svar på tråden Vad gör man.....