• majsflickan

Vill ha hårda naglar!!

Har tyvärr alltid varit nagelbitare.Det är så fult och det är säkert mina naglar är så mjuka=( Hjälp mig hur jag ska få hårda naglar så jag kan låta dom växa och bli fina!

• Svar på tråden Vill ha hårda naglar!!
  • majsflickan

När jag väl bestämmer mig för att skaffa långa så går det hur bra som helst.Jag har testat flera nagelförstärkare men det verkar inte hjälpa..

• syster yster80

Ät b-vitaminer. Det gör jag och mina naglar är stenhårda nu. De blir långa och riktigt fina. De går inte heller av och skivar sig inte. Förut hade jag mjuka naglar som skivade sig hela tiden och aldrig hann bli långa. B-vitaminer är även bra för håret. Jag har märkt jättestor skillnad på håret också.

• HardrockGoddess

Apoteket har nagelförstärkare. När jag använde det regelbundet blev mina naglar så starka att jag inte själv kunde klippa dem med nagelsax, för de var för hårda!

• syster yster80

De jag äter heter Trio Be. De är dock receptbelagda, så det är apoteket som har dem. Men det finns ju B-vitaminer som man kan köpa i t.ex hälsokost butiker. Frågan är ju visserligen om de är lika effektiva... För de jag äter är rena dunderkuren. Det är ju starka vitaminer som verkligen gör effekt för både naglarna och håret. Båda delarna växer i rasande hastighet, dubbelt så snabbt som i normala fall.

Hur får jag tag i dem? Jo, det är så att min man har lite brist på B-vitamin i kroppen. Det är många som har det utan att veta om det. Han har fått receptet på vitaminerna. Men tro nu inte att jag äter upp hans vitaminer så han blir utan : ) för vi har ca 10 burkar hemma och det är 100 tabletter i varje burk. När de är slut får han recept på ytterligare 10 burkar osv. Så han får sin dos också.

(Jag äter dem för jag håller på att spara håret långt, och det är så förbaskat drygt att vänta på ett hår som växer i slow motion. Nu går det fort istället. Naglarna är en bonus på köpet. En gång i veckan får jag korta av dem lite genom att fila dem. Så fort går det.)

• Lincon

Vi kan byta naglar för jag klipper numera alltid ner mina

• frunygren

gå till en nagelteknolog å lägg gele på dem, de gör jag:) inget annat har funkt för mig.

• tossesnurran
    Svar på #4
    trind nail repairinnehåller formaldehyd (koncerveringsmedel för bl a likdelar) som är cancerogent...Mitt bästa tips är smörja ofta m nagelolja(eller ngn annan småmolekylär olja som ex sesam, myrra eller mandel), o ökat intag av B-vitamin samt att anv diskhandskar.
  • Surkatt

Håller med min ärta, geleförtärkning på dina egna naglar hos en duktig nageltjj, och dina naglar blir snygga, hårda, hållbara och alla kommer glo avundsjukt på dina händr så fort du visar dej. En annan positiv sak är att alla nagellack sitter mycket bättre när man har material på, så man behöver inte hålla på lika mycket....

• Emerald88

Myrraolja! Det är helt fantastiskt. Det gör naglarna hårda och fina och inte så lätta att bita ner. Jag vet själv, var själv nagelbitare i 18 år!

• frunygren

Surkatt skrev 2009-01-16 16:32:19 följande:

Håller med min ärta, geleförtärkning på dina egna naglar hos en duktig nageltjj, och dina naglar blir snygga, hårda, hållbara och alla kommer glo avundsjukt på dina händr så fort du visar dej. En annan positiv sak är att alla nagellack sitter mycket bättre när man har material på, så man behöver inte hålla på lika mycket....
    sen kan man ju lägga på färgad gele;) blir som världens bästa nagellack;) hihi
Svar på tråden Vill ha hårda naglar!!