• Anonym (orolig)

Blödningar efter samlag och cellförändringar

Hej det är så här att precis innan jag blev gravid för ett år sedan så gjorde jag en biopcid pga av cellförändringar av den lätta graden hade hittats. Biopciden visade också på lätta förändringar och de sa att de skulle kalla mig igen. I samma veva blev jag gravid och tänkte inte så mycket mer på det och de kallade mig inte heller, kanske pga graviditeten tänkte jag.
    Nu efter min dotter är född för sju veckor sen , så har jag börjat tänka på det igen, särskilt efter igår då jag efter samlag har fått blodblandade flytningar. Jag har skitmycke ångest nu och tänker att det har gått för lång tid att de borde ha kollat upp mig igen. Men jag undrar också om det kan bero på sköra slemhinnor efter förlossningen. Är det nån som vet tänker jag ? Som har vart med om samma där det antingen berott på sköra slemhinnor eller cellförändringar?

• Svar på tråden Blödningar efter samlag och cellförändringar
  • Anonym (orolig)

Puffar

• Anonym

Jag har också haft lätta cellförändringar för många år sedan. Jag hade också problem med blödningar efter samlag och gick till läkare för att bli undersökt. Cellförändringarna har gått tillbaka av sig själva. Jag har fortfarande blödningar efter samlag speciellt dagarna innan mens. Min gynekolog har tagit många cellprover på mig som visade sig vara negativa. Sist sa han till mig "jag vet inte varför du blöder"...tack, vem fan ska veta då? Han muttrade någonting om hormoner och medicinering men eftersom jag försökte bli gravid var det inte aktuellt. Jag har fått ett barn för 7 veckor sedan och har inte testat samlag än...så jag vet inte om jag blöder eller ej...Hoppas att jag inte gör det! Man blir så orolig..

• Anonym

gå och gör ett cellprov fort det första tecknet på cellförändringar är att man blöder efter samlag, men de går oftast att bota

• Anonym (orolig)

Du vaerkar ha ungefär samma som mig. Jag ringde till kvinnokliniken i torsdags och då sa de iaf att jag inte skulle oroa mig, att mina cellförändringar inte var några farliga och att de hade inte glömt bort mig, utan jag skulle bli kallad i mars för en ny undersökning och biopsi. Anledningen att de inte hört av sig om en tid tidigare är just för att jag har varit gravid. Det känns väldigt otryggt och olustigt när man har de här problemen och ingen i sjukvården kan säga riktigt vad de beror på, men de kan väl inte bara låta en gå och utveckla cancer heller, nån koll måste de ju ha ?
    Hon trdde inte mina blödningar kunde bero på mina cellförändringar iaf. Men jag småblöder fortfarande+ att jag har lite molvärk.
    Har du också molvärk?

Anonym skrev 2009-01-17 17:09:24 följande:
    Jag har också haft lätta cellförändringar för många år sedan. Jag hade också problem med blödningar efter samlag och gick till läkare för att bli undersökt. Cellförändringarna har gått tillbaka av sig själva. Jag har fortfarande blödningar efter samlag speciellt dagarna innan mens. Min gynekolog har tagit många cellprover på mig som visade sig vara negativa. Sist sa han till mig "jag vet inte varför du blöder"...tack, vem fan ska veta då? Han muttrade någonting om hormoner och medicinering men eftersom jag försökte bli gravid var det inte aktuellt. Jag har fått ett barn för 7 veckor sedan och har inte testat samlag än...så jag vet inte om jag blöder eller ej...Hoppas att jag inte gör det! Man blir så orolig..
  • Anonym

Nej, jag har inte haft molvärk. Jag kan i alla fall inte komma ihåg det.

Svar på tråden Blödningar efter samlag och cellförändringar