• Anonym (monstret)

raggarsträng

Detta är säkert det dummaste problemet ni hört, men jag måste ändå skriva för jag vill ha hjälp.
    För det första så är jag en kvinna, och sen har jag typ en missbildning. Jag har hår på magen. Alltså en mörk sträng från naveln ner till könshåret.
    Rakar jag blir det röda prickar, och det är alltid stubb. Om jag noppar blir det också röda prickar.
    Jag vet itne vad jag ska göra. Nu har jag träffat en kille men kan inte bara få bort det hipp som happ. Vågar inte visa min mage pga detta. Annars är jag väldigt snygg om jag får säga det själv, min kropp vore perfekt om det inte vore för missbildningen.
    Spyr på mig själv.
    Är det någon mer kvinna som har detta problemet?
    Och hur får man bort det utan att det blir stubb eller prickar? Kanske laserbehandling? Hur går det till? Hur fort kan man få tid där?
    Bor i gbg.

• Svar på tråden raggarsträng
  • Anonym (17)

jag har lika dant, men det kom när jag va gravid med sonen. har har det fortfarande. jag nopar bort dem värsta håren, typ dem svarta. har du nyligen fått barn? eller har du alltid haft det så?

• Anonym

Testa hårborttagningskräm, det kan du ju stryka på hela magen så ser det inte ut som om du tagit bort håret precis där..

• Anonym (monstret)

Jag har inte precis fått barn, men har inte haft hela livet. Det blev mycket hår i kanske 14års åldern. Jag fick könshår å sånt vid 11års åldern.

Hårborttagningskräm, funkar det verkligen? Har för mig att jag testat nåt på benen för några år sedan och att det blev rött och infekterat, och sen stubbigt.
    Vilken sort ska man prova då och hur länge varar det?

• EnsammaMamma

Prova att vaxa annars det vet jag flera som gör. Om du går till exempelvis kicks och frågar efter hårborttagningskräm så kan de hjälpa dig där. Kanke är du extra känslig om du lätt blir röd och behöver något lite mildare. Lycka till

• luddigamaskrosen

Har för mig att det finns något som kan bleka håret också. Kanske kan det vara en enkel lösning om du får prickar?

• Anonym

Jag har exakt samma " problem " som dig.
    Men jag rakar det varje gång jag rakar benen och musen.
    Det har blivit en vana.
    Men ingen har någonsin stört sig på det eller kommenterat det.
    Det kanske oxå beror på att du precis som jag fick könshår och allt det där i tidig ålder?
    Jag vet inte

• Anonym

Jag har också värsta fula raggarsträngen! Jag tvättar med handsprit eller annan sprit först sen drar jag bort dem med pincett. Blir inte rödprickig. Dock kan ett och annat hårstrå vid utväxten hamna inåt så man blir röd pga det, men hålle rman koll så hinnar man ta dem innan det händer.

• Anonym

Du är inte ensam, samma här. Jag noppar ibland...
    Har inte ens fått barn som många andra verkar ha fått efter en graviditet...

• Anonym

jag har det med och hatar det! Sen har jag fått hår på mina tår, så äckligt rakar bort det men blir stubbigt och äckligt....

• Anonym (kille)

jag rakar mig varje dag (skägget) och fick förr ibland röda pricker. Sen köpte min sambo en alkogel som man gör rent sexleksaker med, och blev tipsad om att använda det efter rakning. Funkade strålande, har inte haft en röd prick varken vid rakning i ansiktet eller vid rakning av kön.

Svar på tråden raggarsträng