• demi75

Hittar inte måttet till ersättningen..hjälp!!

Snälla någon...Vad motsvarar ett struket mått ersättning, en tesked eller en matsked? Jag kan inte tänka just nu, så hjälp mig...

• Svar på tråden Hittar inte måttet till ersättningen..hjälp!!
  • strojes

det beror väl på vilken ersättning det gäller. vet att babysemp (den första) har ett mått som är mindre än en matsked.

• demi75

Åh herregud jag hade gissat på tesked....tur att jag frågade. Jag har jämfört ett sånt där medföljande mått och en matsked/tesked en gång, men kom inte ikväll ihåg vilket det var... Tack för snabba svar!

• strojes

demi: om det är babysemp (semper) och det måttet som följer med så rymmer det 10 ml (två tsk). en msk rymmer ju 15 ml så om du ska ha flera mått så kan du ju räkna om i msk så slipper du ta så många tsk.

• Volbeat

sempers ersättningsmått är en halv matsked om jag inte minns fel...

• strojes
    demi75 skrev 2009-01-14 22:11:30 följande:
    Skydiver: Jag ger NAN 2.
    det måttet vet jag inte hur det ser ut.
  • demi75

Nä men hjälp... jag ska ge 6 strukna mått a 4.3 gram till 1.8 dl vatten, vad blir det i matskedar?? Huu är jag för trög för att vara förälder kan jag undra ikväll....;)

• strojes
    demi75 skrev 2009-01-14 22:15:26 följande:
    Nä men hjälp... jag ska ge 6 strukna mått a 4.3 gram till 1.8 dl vatten, vad blir det i matskedar?? Huu är jag för trög för att vara förälder kan jag undra ikväll....;)
    om det är samma storlek som mitt mått blir det 4 matskedar. 6 mått*10ml=60ml 4*15ml=60ml (en msk är 15ml).
  • demi75

Ok, 4 matskedar får det bli, och nytt paket i morgon...tack igen.

Svar på tråden Hittar inte måttet till ersättningen..hjälp!!