Vad heter din hund och varför valde du det namnet?
Vad heter din hund och varför valde du det namnet? Någon speciell betydelse?
Vilken ras har du?
Vad heter din hund och varför valde du det namnet? Någon speciell betydelse?
Vilken ras har du?
Min hund heter Izzy Izzbourne. Jag hade tänkt ig en hane med namnet Ozzy Ozbourne, men så blev det en tjej o då fick hon heta just Izzy för det var mest likt. *S*
Har en kinesisk nakenhund som heter Caj Ola Heiki.
Fast tilltalsnamnet är Ola. Efter Ola Magnell.
Heiki för att min mamma tyckte det, Caj för att det var fult. :P
Min lilla dvärgschnauzer fick heta Tassa eftersom hon tassade runt i hälarna på mig de första dagarna. Hade annat namn egentligen men det fick bara bli det.
Min lilla gårdshund heter Sixten men varför vet jag inte...tror att det var så att jag hörde fel när sambon sa ett annat namn o så sa att jamen Sixten blir ju bra!!
Senste hund jag/vi hade, mamma & pappa har kvar henne. Hon heter Wilma. Hon hette de då vi köpte henne, så vi ändra inte de..
min tjej heter leja hon hette det när vi köpte henne och barnen gillade namnet så mycket att vi behöll det,
hon är en jack russell
Han heter Ola efter apan, men kallas oftast för "Lollo".
Först fick han heta Fritz, men det heter en av våra hästar så det blev fel. Nu heter han Sigge, typ det enda namnet min kille och jag kom överens om. Jag älskar namnet Sixten... men ville spara på det för ev. kommande söner.
En sheltie som heter Hugo. Det syns lång väg att han är en Hugo så det var inte mycket att välja på
En Westietik som heter Nelly.
Hade från början funderingar på en hanhund, och då en Nisse men så bestämde vi oss att vi istället ville ha en tik. Så låg vi och spånade på massa namn och då dök Nelly bara upp. Så då blev det Nelly!