• Matten

tv för 18 månaders

Jag vill börja med detta...Jag vet att inte 18 månaders barn ska titta på TV och det handlar inte om någon barnvakt, men det vore så himla skönt om sonen kunde sitta stilla en kvart t ex när jag tar reda på disken efter middagen. =)

Min son är väldigt intresserad av djur samt sång och musik. Finns det några tv-program eller filmer med just detta. Det ska vara anpassat till små barn "lååååångsamt tempo". Helst inte tecknat! Någon som har något tips? Tittar era 18 månadres på Tv. Vad gillar de?

• Svar på tråden tv för 18 månaders
  • Carola Carro

tror inte man kjan placera en sån liten framför tv:n och tro att de sitter kvar...

• Pelargonen

Min dotter ÄLSKAR Teletubbies. Hon är 18 månader och forskarna är ju inte ense om huruvida så små barn mår dåligt/mår bra av att titta på Tv. Nu har hon inte ro att titta särskilt länge men hon kan kika en stund, gå iväg och leka och sen kika en stund till. Kanske kan vara värt att testa ett program avsett för så små barn?

• Peztis

Annars har ju Playhouse Disney en kanal som är anpassad för 2-5-åringar, sonen uppskattar det mycket! Nu när han är fyra har han dock tröttnat på en del av programmen som vänder sig till den yngre publiken.
    Den innehåller dock en hel del tecknat. Fast jag tycker att det är bra för det känns säkert att lämna barnet framför den kanalen, inget läskigt eller dumt visas.

• mandolin76

Min son gillar också Teletubbies men framför allt så älskar han reklam. Jag har upptäckt att man på kvällen kan hinna med massor under en reklampaus. Flört

• Peztis

Det finns ju många DVD-filmer bland Barnens Favoriter, också.
    T ex Postis-Per är ju harmlös.

• Skorpan2

Min son som är 18 månader älskar att titta DVD med Thomas & vännerna. Han går och sätter på både TV och DVD spelare själv och kommer sen med fjärrkontrollen för att vi ska sätta på rätt kanal.

• Wish and Hope

Teletubbies och Bananer i pyjamas:)

Även musses klubbhus, nalle puh och jojo cirkus på playhouse disney:)

• susie su

Matten skrev 2009-01-14 23:03:22 följande:

Jag vill börja med detta...Jag vet att inte 18 månaders barn ska titta på TV och det handlar inte om någon barnvakt, men det vore så himla skönt om sonen kunde sitta stilla en kvart t ex när jag tar reda på disken efter middagen.
    ää! min 3 manaders tittar pa tv ibland. mest nar inget annat duger... tror inte det ar sa farligt...
  • Riskiflickan

min BM sa, ingen tv före 2,5 års ålder, men det är väl ett beslut som är upp till var och en att fatta, men det finns forskning som visar på att för mkt tv "fördummar" barn... men lite då och då kan väl inte skada? Om det inte är för mkt blippande...för det är det som inte är bra...

• Pelargonen

Riskiflickan skrev 2009-01-15 00:17:16 följande:

min BM sa, ingen tv före 2,5 års ålder, men det är väl ett beslut som är upp till var och en att fatta, men det finns forskning som visar på att för mkt tv "fördummar" barn... men lite då och då kan väl inte skada? Om det inte är för mkt blippande...för det är det som inte är bra...
    Och så finns det forskning som säger raka motsatsen.
Svar på tråden tv för 18 månaders