• humle82

Om ditt barn inte velat äta middag och är hungrig vid läggdags efter tandborstning, (relativt tidigt) vad gör du?

Sonen äter dåligt ibland till middag, han brukar få välling eller gröt.

humlansblogg.blogspot.com/ /FD sannispannisen
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-15 00:15

Om ditt barn inte velat äta middag och är hungrig vid läggdags efter tandborstning, (relativt tidigt) vad gör du?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om ditt barn inte velat äta middag och är hungrig vid läggdags efter tandborstning, (relativt tidigt) vad gör du?
  • Chanteuse

Hon får välling, ibland så borstar vi tänder en gång till men det händer att vi "glömmer" det

• BymBym

Jag ger en macka till äldsta eller välling till yngsta. De var kanske helt enkelt inte hungriga vid middag och jag vill inte att de ska behöva lägga sig hungriga

• Snart sommar

Dottern får äta någon macka precis innan läggdags om hon inte velat ha av "ny" mat. Just nu är hon i en pilla-i-maten-period.
    Då får hon säga till när jag säger att det är dags att plocka leksaker. Senare än så får hon inget.

• sensation

Frågar min dotter om hon vill ha välling eller mjölk och macka. Blir ett toa besök efter det så hon inte behöver vakna och är kissnödig och då borstar vi tänderna igen.

Agnes 051021 & Frallan BF 090813
  • Sanna K

Mina får äta de det vill ha (ej godis och dyl) Man ska inte lägga sig hungrig.
    Men det beror lite på varför de inte åt vid middagen.

• enny signatur

Ger det mesta, även mat om det finns tillgänglig. Troligen får hon yoghurt eller annat lätt som finns tillgängligt, men beror helt på vad som finns hemma. Men amning får hon ju alltid men utgår nu från att hon vill ha något mer.

• DrakenSpektakel

min dotter är så stor att hon förstår att hon måste äta middag, annars blir hon hungrig sen. så hon får inget annat. de gånger hon frågat har det också varit ett test - hos pappan får hon lov att välja mat, får andra rätter om hon 'inte gillar maten' och får smörgås innan läggdags om hon vill.

så ibland ska våra olikheter bara prövas.

om hon är reelt hungrig, har hänt en eller två ggr går jag och gör lite gröt. nåt mättande men tråkigt...

gud vad jag låter sträng..! men jag vill inte att nattrutinerna blir röriga, så jag håller rätt hårt på det där.

• gullican

Ingenting, vilket jag verkar ensam om. Hon får veta vid middagen att det inte blir något mer att äta senare. Då har hon valet att äta mer eller välja att vara hungrig. Om det nu inte råkar vara någon fruktansvärt äcklig mat som inte går att äta eller att det är alldeles för starkt för henne.

Hon tycker om nästan all mat förutom svamp, Zucchini och bearnaisesås. Detta för att hon fått lära sig att man behöver mat för att må bra och växa och att man inte älskar all mat men behöver äta den ändå.

Sen så är det ju knappast farligt att gå och lägga sig hungrig någon kväll. Jag anser istället att man skapar kräsna barn om man låter dem slippa allt som inte är jättegott och lockande och så får man nåt man vill ha istället.

Svar på tråden Om ditt barn inte velat äta middag och är hungrig vid läggdags efter tandborstning, (relativt tidigt) vad gör du?