• sär skriven

Koffeinfritt kaffe, hur smakar det?

Och var köper man det, i paket alltså så man kan göra det hemma? Kostar..?

• Svar på tråden Koffeinfritt kaffe, hur smakar det?
  • Flippen

Jag har köpta koffeinfritt kaffe både på ICA Citymarket och ICA Maxi. Tror det finns i de flesta butiker faktiskt.
    Jag dricker mycket kaffe och kände ärligt talat ingen skillnad alls.
    Är du jättefinsmakare så kanske du känner lite skillnad, men det kan inte vara mycket i så fall.
    Kommer inte ihåg vad det kostade men kan inte tänka mig att det är så mycket dyrare än vanligt kaffe.

Nytt år - Nya möjligheter!
  • sär skriven

Så bra!!

Ja lite finsmakare är jag ju. Men dricker dryga 6 MUGGAR kaffe om dagen, så jag tänkte börja med koffeinfritt också...

Tack för svar!

Flippen skrev 2009-01-15 08:13:44 följande:
    Jag har köpta koffeinfritt kaffe både på ICA Citymarket och ICA Maxi. Tror det finns i de flesta butiker faktiskt. Jag dricker mycket kaffe och kände ärligt talat ingen skillnad alls. Är du jättefinsmakare så kanske du känner lite skillnad, men det kan inte vara mycket i så fall. Kommer inte ihåg vad det kostade men kan inte tänka mig att det är så mycket dyrare än vanligt kaffe.
  • Shaun the sheep

När jag bodde hemma jobbade jag i en kaffebutik som sålde koffeinfritt kaffe, det sålde som smör! dom flesta var lite osäkra i början, men när de väl smakat och visste att det inte är nån skillnad i smaken så blev de stammisar! Tror många har problem med insomningen efter kaffe, då är det ju bra med koffeinfritt :)

Lycka till!

• Missimo84

Gevalia har ett, som smakar som vanligt kaffe.

• Lincon

Oj, detta måste jag testa! Jag är med en stor kaffedrickare, ibland kan jag smälla två hela kannor!

*skriver upp på inköpslistan*

Svar på tråden Koffeinfritt kaffe, hur smakar det?