• GoaLinda

Kan man förlänga körkortstillstånd?

Eller måste man göra om allt?
    Mitt gick nämligen ut nu i Jan, o min sambo har vart min övningskörare i 4 år? Måste han nu gå handledarutb, med mig?
    Måste jag göra om allt eller kan man förnya det man hade?
    Nån som vet? eller vart man kan vända sig?

• Svar på tråden Kan man förlänga körkortstillstånd?
  • Småtokig

Du måste söka ett nytt tillstånd. Men det som är bra är att din sambo inte behöver gå handledarutb eftersom han blev godkänd innan de nya reglerna kom. Så är man bara godkänd innan så ska man inte behöva gå utb, så sa iaf körskolan till mig.

♥Albin 20070116 ♥
  • Goltlännig

Du måste söka ett nytt det blev jag tvungen till.
    Min tidigare handledare car tvungen att gå handledarkursen då det inte var obligatoriskt när han blev handledare fösta gången.
    Visserligen var det över 1 år sen det hände mig.

• Småtokig
    Goltlännig skrev 2009-01-15 11:24:22 följande:
    Du måste söka ett nytt det blev jag tvungen till.Min tidigare handledare car tvungen att gå handledarkursen då det inte var obligatoriskt när han blev handledare fösta gången.Visserligen var det över 1 år sen det hände mig.
    Det är 1 år sedan jag ansökte om nytt och när jag frågade körskolan om handledarutbildningen så sa de att är man godkänd innan så behövde man inte gå utbildningen så vi gick aldrig den.
    ♥Albin 20070116 ♥
  • Skogsflickan

Nej ts din sambo behöver inte gå utbildningen så länge han fick det godkänt INNAN den nya regeln kom. Jag fick förlänga mitt, ringde bara till länsstyrelsen och begärde ett nytt. Sen bytte jag innan det då jag bytte efternamn då jag gift mig...Men samma sak om han gick kursen, han behöver inte gå om bara för att du ska förlänga det..

Lycka till

• GoaLinda

Men då kan jag alltså förlänga mitt? mitt gick ut den 10 det är bara ringa in va?

Svar på tråden Kan man förlänga körkortstillstånd?