• luzorsus

Lurad på Blocket?

Har någon där ute blivit lurad när de sålt nåt på Blocket eller liknande ställe? Eller kanske när ni köpt nåt?

Själv hade jag plockat ihop ett paket med babykläder, vi kom överens om att jag skulle ta reda på frakten och skicka det, sen meddela henne den totala summan......
    Dumt av mig att skicka iförväg.....inser jag nu Kommer jag aldrig göra igen.
    Hon sket i att betala de 400 kr vi kom överens om...

• Svar på tråden Lurad på Blocket?
  • Izzo

tyvär finns det idioter men som du säger skicka aldrig mer saker utan att få betalt. Jag säljer mycket på tradera o skicakar aldrig utan betalning.

• luzorsus

nä, det har funkat bra i flera år men nu stötte jag tydligen på en idiot som bara ville luras I learned the hard way

• eec82

blev lurad på en annan sida komemr ej ihåg va den hette, ville överraska min man med koppar som han samlat på som ej finns i nyskick... förde över pengar å hon sa att hon skickat men de kom aldrig några. Bad en vän ringa på samma koppar å de fanns kvar... suck... så trist. Men litar med på tradera än blocket då man ger omdömmen. Blocket vet man ju aldrig med.

• sessan63

Jag blir så himla arg när jag läser det här.Fattar inte hur någon vill klä sitt barn i stulna kläder!
    Jag blev lurad på blocket när jag satte in en köpes annons.En kvinna sms till mig och sa att hon hade den skötväska som jag var ute efter,Många sms senare med "garantier"om att hon hade ärliga avsikter satte jag in 300 :- på hennes konto (då går hon att spåra om hon luras iallafall).I februari är det 1 år sedan och ingen skötväska kom.Jag polisanmälde henne och har fått reda på att hon gjort fler liknande bedrägerier.
    Sålde också bebiskläder på tradera,vinnanren hade uppgivit fel adress så paketet kom åter efetr sms och mail kom vi överens om att jag skulle skicka det till nya adressen men hon skulle betala frakten igen efterson det var hon som gjort fel,Ja,Jag skickade men hon betalade inte...SVIN är väl ett lämpligt ord (förlåt svinen,de riktiga alltså ;)

• HelleGbg

blir så förbannad på sånt...
    hoppas ts att det löser sej för dej....
    gahhh...
    ja,som någon sa,,,hur kan man klä sitt barn i stulna kläder???? hoppas hon skäms.

• Uncovered

Polisanmäl :) så slipper förhoppningsvis fler råka ut för samma personer!

• luzorsus

jag får höra om jag hör från Blocket.

Den adress etc som hon uppgett finns ju på hitta.se med mobilnr oxå...men jag vet inte om jag vågar ringa......

Jag brukar ju begära betalt i förväg men den här gången hade jag släpat in alla kläder till stan med barnvagn med två ungar på, orkade helt enkelt inte släpa tillbaka dom för att sen dr ain dom på stan igen...

Klä sin unge i stulna kläder ja....ja det finns lustiga människor där ute.

Från och med nu ska jag ALDRIG skicka nåt utan att få betalt först!

• sessan63

Håller med "uncovered" Polisanmäl!!Det finns människo liknande varelser som sätter i system att göra liknande bedrägerier dagligen och med en "nätt" inkomst på några hundra om dagen blir det ganska rejält i sluttampen.Många känner sig dumma för att anmäla men det ska du/ni inte göra,ni har inte gjort felet,oärligheten ligger hos bedragaren,Polisen välkomnar anmälningar av dessa slag för att få stopp på dessa evinnerliga internet bluffar.SÅ ANMÄL!!!!

• elektra1

tråkigt när det händer.
    Vet inte hur många gånger jag har hållt på att blir lurad.
    Mer än 5 gånger iallafall.
    Som tur var är jag smartare
    Men en del är bra fräcka.
    Men jag är en liten detektiv, så jag brukar spåra upp och komma på dem som försöker lura mig.
    Jag borde ta betalt av polisen   Har gjort flera anmälningar.

• sessan63

Jag ver så fräck att när jag för ett tag sedan såg en annan kvinna annonsera på köpes där hon sökte olika tillbehör till sin Emmaljunga,så mejlade jag henne,förklarade vem jag var och beskrev i korthet det inträffade och varnade henne därmed för denna kvinna NN som påstår att hon bor i XX och enbart använder sig av sms men svara aldrig personligen i telefon.
    Visste inte om jag gått lite för långt men fick ett mycket trevligt svar och ett tack för varningen av den annonserande kvinnan.

• millisen

Jag har aldrig köp eller sålt något utan att träffat personen i fråga och gett eller fått pengarna direkt i handen.

Men jag har hjälpt en som hade blivit lurad. Var så att personen sålde ett hästtäcke till en tjej som bor i samma trapphus som mig och har samma namn som jag

Hon skickade upp täcket men fick aldrig några pengar. Hon hade fått hennes förnamn och adress men inget mer. Så hon kollade upp på eniro för telefonummret mm. Tyvärr så står varken hon eller hennes sambon med på eniro. Utan hon hittar mitt nummer och tror att det är jag som hade köpt hästtäcket

Efter ett tag så insåg hon att det inte var jag som hade "köpt" hästtäcket av henne utan min granne.
    Snäll som jag är så går jag upp till min grannen och ger henne tjejens nummer och säger att hon vill att du ska ringa upp henne. Berättar historien att hon trodde att det jag var som hade köpt hästtäcket bla bla.
    Grannen blev väldigt förvånad att jag också heter samma som hon.
    Så hon belv så illa tvungen att betala för det hela

Sjukt jag vet

Svar på tråden Lurad på Blocket?