• stinagreta

Är Jack ett "Kevin-namn"?

Jag undrar vad ni anser om namnet Jack ligger i samma "kategori" som Kevin verkar ha hamnat i? Dvs lite wt-känsla, nutidens Conny/Jonny/Sonny? Jag menar eftersom det är engelskt precis som Kevin.. Eller får man andra associationer av namnet Jack?

Snälla hoppa inte på mig nu, jag vill inte diskutera huruvida Kevin är wt-eller inte. Jag menar bara att många tycker så -tycker man då även samma om namnet Jack?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-15 12:27
    Ni som går igång på detta och vill diskutera begreppet wt eller hur kan ett namn vara wt eller vad man får och inte får säga... gör det i en egen tråd tack.

• Svar på tråden Är Jack ett "Kevin-namn"?
  • Sommarluft

Jag tycker nog att de är lite i samma "kategori". Det är ju verkligen bara personliga åsikter och vilken erfarenhet man har av namnen..

• Jesster

Jag tycker inte alls att de tillhör samma "kategori". Jag avskyr namnet Kevin. Inte för WT-stämpeln utan för att jag gillar inte det helt enkelt. För vanligt och för konstiga stavningsvariationer.

Jack tycker jag är tufft och fortfarande inte jättevanligt. Fanns på namnlistan till sonen med min man gillade det inte för det lät så kort och hårt.

Den som söker han finner - www.google.se
  • Kinya

Jag hade gärna döpt en son till Jack om vi bott i ett engelskspråkigt land. Tänker på Captain Jack Sparrow hihi =)

• Miss Lau

Ja, jag tycker det är samma typ av namn.

• Estrellita

Skrämmande att det ens existerar en WT-diskussion, hoppas barnen slipper höra detta.

• stinagreta

4 nej och 3 ja än så länge. Tyck gärna mer.

• Tildas mor

Estrellita skrev 2009-01-15 11:53:47 följande:

Skrämmande att det ens existerar en WT-diskussion, hoppas barnen slipper höra detta.
    Håller med. Känns väldigt gammalmodigt att disskutera sk WT- namn. Man ska inte få en stämpel på sig för att man har ett visst namn.
Svar på tråden Är Jack ett "Kevin-namn"?