• Anonym (irriterad!)

Sambo köper onödiga saker!

Kanske jag som har fel nu men blir så himla irriterad på min sambons köpmani! Varenda gång vi e i stan ska han på nån typisk "gubbaffär". O varje gång köper han grejer som vi inta har minsta användning av! Tex hans senaste fynd : Digital avståndsmätare 300:- Laserpass 150:- Magneter (ej kylskåp), laserpekare, plasmalampa, svärd, knivar mm mm mm Samtliga av dessa grejer använder han typ 1 kväll sedan lägger han de i köket o där blir d kvar tills jag kastar in d i nån garderob.
    Är ju hans pengar så känns fel o gnälla men känns inte som köpen e så genomtänkta! Har pikat lite smått typ - vad ska du ha den till?! - Snart får vi köpa ett större hus till dina grejer osv. Lite skämtsamt mest. Som sagt e juh hans pengar!
    Men vi har bebis på gång o jag har väl hormoner i överflöd men ändå! Tycker d e så onödiga saker!! Impulsköp!!

• Svar på tråden Sambo köper onödiga saker!
  • Stockholmaren

Prata med honom, säg vad du tycker när ni är ute handlar och han funderar på köpa någon onödig pryl, säg t.ex. vad ska du med den till? när kommer du anv. den? etc.

• Anonym (Planera)

Hm. Det vore kanske bra om ni hade en gemensam plan för hur ekonomin ska se ut nu när ni får barn? Har ni nån plan för hur hushållsposter (mat, försäkring, löpande räkningar mm) ska betalas och av vem? Har ni något gemensamt sparande eller planerar ni sparande till barnet? Ni får försöka bli överrens om såna saker först.

Om det sen blir "lekpengar" över varje månad så kan du inte ha åsikter om vad han gör med dem.

Däremot kan du kräva att han förvarar sina prylar på ett acceptabelt vis i ert gemensamma hem, så att du slipper städa efter honom.

Svar på tråden Sambo köper onödiga saker!