-
-
Svar på tråden vid vilken ålder började ni med1 års barnmaten?
-
När hon var runt ett år
.
-
Vid ett år ;)
-
När hon var runt ett
-
Förhoppningsvis aldrig
Min dotter är 8 mån o äter vår mat i så stor utsträckning det går (vi saltar dock vår egen tallrik)
Det där med 1 års burkarna hade jag nog väntat med tills de var närmare året om de har salt i dem. Är osäker på det men på 8 ¨mån burkarna står där att de inte saltar maten för barn under 1 så jag antar att där är salt i 1 års.burkarna. -
8 mnd. Min unge gillade inte slät mat. Åt ingenting som en normal unge åt(frukt pure, mosad banan, gröt osv). Men han åt riktigt bra av 1års maten.
-
Det var BVC som sa åt mig att ge han 1års burkar. Så jag antog att det var ok, trots att det är lite salt i dom.
-
9 mån var hon när hon började med 1 års maten, tror att det egentligen bara är bitarnas storlek som skiljer sig från 8 mån och 1 år.
-
Vi började med 8:a månaders burkarna vid 5 månader,så börjar nog med 1 års-maten snart...hon blir 7 månader den 24:e..(fast för det mesta äter hon av våran mat)
Hon gillar inte slät mat! -
måste kolla om det är salt i dom
-
Så vi börjar skulle de ju stå:)
Fisk i en skål skrev 2009-01-15 12:43:50 följande:Vi började med 8:a månaders burkarna vid 5 månader,så börjar nog med 1 års-maten snart...hon blir 7 månader den 24:e..(fast för det mesta äter hon av våran mat)Hon gillar inte slät mat! -
godishjärtat skrev 2009-01-15 12:37:29 följande:
9 mån var hon när hon började med 1 års maten, tror att det egentligen bara är bitarnas storlek som skiljer sig från 8 mån och 1 år.Skillanden på ettårs burkar och 8 månaders är att det är salt i ett-års burkarna. Så jag väntade tills hon var ett -
Vi började när hon var 11-11,5 månad
-
Så stor mängd salt är det inte dem att du inte kan ge det. Lite större bitar, men det går att mosa. Jag skulle inte tvivla om bvc sagt att det är okej.
-
Tror inte saltmängden är så stor att den är farlig, mitt BVC tyckte vi kunde prova det när hon ville ha vår mat istället för 8 mån burkarna.
-
Nån månad innan han blev ett år tror jag.
Men sen började vi med 1,5-års ganska tidigt. Det var för att han i vanliga fall åt vår mat, men ibland var vi på resande fot, eller på besök hos någon och då var det smidigt med en burk i mikron och ge när han blev hungrig. -
Vid ett år.