• Tess26

hur lång tid tar det att gå ner första kilot egentligen!!! 1200 kalorier per dag!!

Jag väger 94 kilo och har börjat äta 1200 kalorier per dag max!! Tycker inte det händer något speciellt på vågen..har hållt på kanske 1 1/2 vecka!! Har ju minskat rejält på intaget...fattar ingenting!!!!

• Svar på tråden hur lång tid tar det att gå ner första kilot egentligen!!! 1200 kalorier per dag!!
  • Skruttis1979

du kanske har minskat för mycket. då ställer kroppen in sig på svält och gör inte av med nåt alls instället...
     Jag skulle köra nåt program om jag vore du, typ viktväktarna eller gi.

Elma är världens centrum
  • marjalena

Nu vet jag inte hur många kalorier per dag man bör äta, men du kanske äter FÖR lite? Då ställer kroppen in sig på svält och förbränner väldigt lite istället.

• challe 1

kan bara svara för mig själv. jag har hållt på en och en halv vecka nu och jag har gått ner från 82,8 till 80,5. bara genom att skriva upp vad jag äter och är ute och går.

• Airlee

Jag undrar om du kanske äter för lite... Du skriver "max" 1200 kalorier så jag gissar att det blir mindre än så ibland?

• jayne doe

Öka till 1300kcal så ska du se att det börjar hända saker. 1300 är en slags magisk gräns, går man under den ställer kroppen in sig på svält och börjar lagra istället.

Så käka 1300kcal/dygn, promenera massor och tänk på att äta rätt sorts fett vid varje måltid så att du håller dig mätt.
    Sen är måttbandet din bästa vän vid viktnedgång, inte vågen.

• Tess26

Tack..kanske det är så...hoppades att jag skulle gå ner 5 kilo mellan 7 januari och 7 februari..men vi får se..har köpt ett måttband!!!=-)

• jayne doe

Ja det kan du nog, men inte om du äter mindre än 1300kcal/dygn.
    Nu väger jag ett par kg mer än du, men jag äter 1700-1900kcal/dygn och går ner mellan 1,5kg och 0,5kg per vecka.

Måttband är toppen. Mät dig runt midjan, höfterna, rumpan, låren och överarmarna. Skriv upp måtten och mät igen om ett par veckor. Jag lovar att du kommer se skillnad.

• Airlee

Och du, ta helkroppsbilder i underkläder! Om du inte tycker att det känns för jobbigt förstås. Jag ville inte göra det innan jag gick ner i vikt men jag ångrar det jättemycket idag. Det skulle vara så roligt att se skillnaden efter 25 kg!

• Tess26

Men borde inte kroppen ställa om sig ändå?? Att man gå ner fast den ställer om sig på svält?? För jag ju inte så hungrig mellan målen..dövar med en thekopp isåfall..eller en frukt.....

• jayne doe

Nej, man går inte ner. Den lagrar allt som fett istället och det är ju det motsatta mot vad vi vill.
    Och 1300kcal/dygn är faktiskt inte så mkt. Om du redan nu vet hur du ska äta för att komma upp i 1200 så lägg till en banan eller ett ägg om dagen så kommer du upp i 1300.

• Malinmamman

allt under 1200 räknas som svält, öka på intaget och håll ut!!

• Tess26

jaja..kanske man ska äta ett ägg till middag?? Vet ni något om äppelcidervinägertabletter?? Hjälper dom att förbraänna??

• jayne doe

Vet inte riktigt om dom ökar förbränningen. Men äppelcidervinäger hjälper till att få en långsammare höjning av blodsockret och det gör att man får midre sötsug.

• Gyllenhammar

Så om man äter 1350 om dagen. Inget godis eller nått. Inga feta såser. Kör på crosstrainern 15 min 5 dagar i veckan å går en rask prommenix på 30 min i veckan, går jag ner då?
    Har hållt på sen den 4/1

• jayne doe

Ja, då kommer du att gå ner. Du gör av med mer energi än du får i dig och då går man ner.

Svar på tråden hur lång tid tar det att gå ner första kilot egentligen!!! 1200 kalorier per dag!!