• Freja

hur mycket tjänar en undersköterska?

Jaa. hur mkt tjänar ni? Ange hur länge ni har jobbat också.
    Grundlönen vill jag veta och sen kan ni ange hur mkt extra det blir av ob och sånna saker.

• Svar på tråden hur mycket tjänar en undersköterska?
  • Tecken

Sist jag var uska hade jag ca 22kkr i lön, men det är ju några år sedan nu. Jag jobbade heltid natt och fick några tusen (3-4?) i OB varje månad.

Jag känner fler uskor och de flesta ligger runt 20kkr i lön.

• Majsan70

Här i Göteborg är grundlönen 16900. Sen till kommer kanske 500 spänn per år man jobbat lite grovt räknat enligt vad jag fick till mig av Kommunal nu i vintras.
    Hur mycket OB det blir beror ju på hur mycket sån tid du gör. Det varierar ju hur många kvällar o hur många helger man gör.

• Jasusu

Det beror på vart i Gbg du jobbar.
    Det är skillnader kommuner i mellan och även mellan landsting och kommun.
    I vissa kommuner ligger lönen på 16000-16500kr

Majsan70 skrev 2009-01-15 22:34:18 följande:
    Här i Göteborg är grundlönen 16900. Sen till kommer kanske 500 spänn per år man jobbat lite grovt räknat enligt vad jag fick till mig av Kommunal nu i vintras.Hur mycket OB det blir beror ju på hur mycket sån tid du gör. Det varierar ju hur många kvällar o hur många helger man gör.
  • lugnåsbo

19950 :- har jag i grundlön jobbar då som personlig assistent med krav på uskautb.
    OBet ger väl ett par tusen i månaden extra.
    Har jobbat sen -05 och började med en lön på 16500 :-

(är 26 år)

jaja nu har jag bytt....
  • Mistys Daisy

Grundlön på 18600kr

jobbat 2 år

• Majsan70
    Jasusu skrev 2009-01-16 07:36:18 följande:
    Det beror på vart i Gbg du jobbar.Det är skillnader kommuner i mellan och även mellan landsting och kommun.I vissa kommuner ligger lönen på 16000-16500kr
    Fast grundlönen är ju satt till minimum 16900 kronor och den får man inte gå under.
  • Jasusu

Då är det många arbetsplatser som bryter emot det.

Majsan70 skrev 2009-01-16 15:20:14 följande:
    Fast grundlönen är ju satt till minimum 16900 kronor och den får man inte gå under.
  • Majsan70
    Jasusu skrev 2009-01-16 15:21:30 följande:
    Då är det många arbetsplatser som bryter emot det.
    Jag vet bara hur det är inom Göteborgs kommun. Jag bytte nyligen jobb till uska igen och pratade med kommunal som sa att grundlönen minimum är 16900 för usk. Och iom. de olika löneförhandlingarna de senaste åren skall alla vara lyfta över minigränsen.
  • Jasusu
    Majsan70 skrev 2009-01-16 15:23:15 följande:
    Jag vet bara hur det är inom Göteborgs kommun. Jag bytte nyligen jobb till uska igen och pratade med kommunal som sa att grundlönen minimum är 16900 för usk. Och iom. de olika löneförhandlingarna de senaste åren skall alla vara lyfta över minigränsen.
    Då är det som sagt många som bryter emot det.
    Vet 4 arbetsplatser i Gbg där lönen ligger på 16000- 165000
  • Freja

jag jobbar som städare och har 18.450/månad. Inga kvällar inga helger. Har funderat på att utbilda mig till undersköterska men jag undrar om det är värt det med tanke på ingångslönen...

Svar på tråden hur mycket tjänar en undersköterska?