• Anonym (orolig)

Diarré av dalacin, farligt?

Har tagit dalacin vagitorier i två dagar nu å har diarré å ont i magen idag, blir orolig att jag fått inflammation i tjocktarmen nu eftersom det står att det kan vara det om man får diarré när man äter dalacin. Kan man få det på två dagar tro? Försökte ringa min doktor idag men dom har inte öppet idag så jag måste avvakta tills imorgon. Nån mer som fått diarré av dalacin?

• Svar på tråden Diarré av dalacin, farligt?
  • senixxa

har du känslig mage så kan du reagera så fort men jag hade nog ändå kollat med läkaren en extra gång så du e på den säkra sigdan att det e ok.

• Anonym (orolig)

Ska ju ta sista tabletten ikväll, vet inte om jag ska ta den eller inte å kan ju inte få tag i doktorn idag.

Jag brukar få diarré av vanligt penicilin dom första två dagarna.
    Vill ju inte få inflammation i tjocktarmen eftersom det är en bestående sjukdom.

• santanas

Tror inte det är farlig diarrée utan att du ska ta hela kuren. Det är vanligt att kroppen svarar med diarre på antibiotika/penicillin. Prova med Proviva eller Dofilus. Ring gärna sjukvårdsupplysningen om du är osäker men det är vid ALLVARLIGA diarreer som orsaken kan vara en inflammation.

Har du känslig mage kanske? En inflammation i tjocktarmen är INTE en bestående infl. om den inte kommer av sjukdom  tex ulcerös kolit eller morbus crohn.

• Anonym (orolig)

tack för ditt svar santanas. Vet iofs inte vart gränsen till allvarliga diarrér går, har ont i magen och har behövt gå på toaletten varje gång jag ätit. Men om det är sista ikväll kanske de ger med sig sen när jag inte tar mer.
    Magen brukar vara känslig mot penicilin men trodde inte att det skulle bli nåt av vagitorier.

Svar på tråden Diarré av dalacin, farligt?